نوشته شده توسط : dryousefi

برخی از افراد در ارتباط با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سوال دارند. اوزون تراپی یکی از تکنیک‌های پزشکی بدون خطر است که در کلینیک‌ها و مراکز اوزون تراپی بسیار کاربرد دارد. تزریق گاز اوزون نه تنها باعث درمان درد، بلکه باعث ریشه یابی دردها و درمان عارضه‌های مربوط به ستون فقرات یا بیماری‌های بدخیم خواهد شد.

 

 

روش اوزون درمانی در مقایسه با دیگر روش‌ها از جمله تزریق استروئیدها و جراحی یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌آید. پس از سال‌ها مطالعه و بررسی در ارتباط با فواید و مزایای اوزون تراپی، پزشکان این روش را به عنوان یکی از درمان‌های قطعی بسیاری از عارضه‌ها پیشنهاد می‌کنند. برای آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، تا انتهای مقاله با ما باشید.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیفی وسیعی دارند؛ از درد زانو تا درمان انواع سرطان. درمان از طریق اوزون تراپی در زمان بسیار کوتاهی نتیجه بخش است و اثرات آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. همانطور که می‌دانید درد در اثر التهاب ایجاد می‌شود و التهاب نیز نتیجه آسیب به بافت بافت‌ها است. التهابات جلوی فرایند اکسیژن رسانی به بافت‌های آسیب دیده را خواهد گرفت و روند بهبودی فرد را کند می‌کند.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

زمانی که گاز اوزون تزریق می‌شود، انرژی در سلول‌ها افزایش می‌یابد و واسطه‌های شیمیایی فعال خواهند شد. این واسطه‌ها باعث‌ترمیم و بازسازی بافت‌های دچار آسیب می‌شود و بیمار طی چند جلسه علائم بهبودی را در خود مشاهده خواهد کرد. آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، برای بیماران اهمیت دارد. در مجموع این روش درمانی برای بهبود بسیاری از مشکلات از جمله موارد زیر بسیار مؤثر است:

1- دردهای مربوط به کمر و گردن

2- درمان بورسیت یا تاندونیت شانه

3- بهبود درد آرنج تنیس بازان

4- درمان زانو درد ناشی از آرتروز یا سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال

5- دردهای مزمن عضلات بدن

6- درمان بیماری‌های بدخیم ( انواع سرطان)

7- بهبود زخم‌های ناشی از دیابت

مقالات مرتبط: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که از طریق اوزون درمانی چه بیماری‌های درمان می‌شوند؟ یکی از بیماری‌های شایع مربوط به درد زانو و یا آرتریت زانو است که توسط اوزون درمانی بهبود می‌یابد.  بسیاری از افراد ممکن است از درد زانو رنج ببرند و نیاز داشته باشند به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند.

اوزون تراپی از متدهایی است که می‌توانید برای تسکین درد زانو از آن بهره ببرید و توسط پزشکان متخصص بسیار توصیه می‌شود. گاز اوزون به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث افزایش اکسیژن رسانی در مفاصل آسیب دیده می‌شود و به تدریج پس از چند جلسه مفصل زانو درمان خواهد شد.کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

درمان بیرون زدگی دیسک کمر از طریق اوزون تراپی

بیرون زدگی دیسک کمر یکی از معضلات بیمارانی است که دچار عارضه دیسک کمر هستند و در زندگی عادی مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. اوزون درمانی از بهترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر بدون روش جراحی است. با توجه به اینکه گاز اوزون در فاست مهره کمر و مفصل ساکروایلیاک تزریق می‌شود، در درمان کمردرد بسیار اثربخش است. از این رو پس از چند دوره درمانی فرد علائم بهبودی را مشاهده می‌کند.

کاربرد اوزون تراپی برای درمان تنگی کانال نخاعی

برخی از بیمارانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند، طی مدت زمان طولانی مشکلات مربوط به کمردرد را نیز تجربه می‌کنند. تزریق اوزون از بهترین روش‌ها برای درمان تنگی کانال نخاعی است. ورود این گاز باعث کاهش دردهای بیمار می‌شود. ولی باید دقت داشته باشید که اوزون تراپی کانال نخاعی به راحتی صورت نمی‌گیرد و به تشخیص پزشک متخصص نیاز دارد.

بنابراین سعی کنید حتماً به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید که دارای پزشکان مجرب و متخصص در زمینه اوزون درمانی می‌باشند. چنانچه به دنبال بهترین کلینیک اوزون تراپی هستید، می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصر یوسفی مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا در زمینه تزریق اوزون می‌توانند به راحتی برای درمان شما عزیزان اقدام کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

درمان شانه منجمد از طریق روش اوزون تراپی

از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، عارضه شانه منجمد است. شانه منجمد یکی از بیماری‌هایی است که کپسول مفصلی کوچک و ضخیم می‌شود و قابلیت الاستیک این مفصل از بین خواهد رفت. در نتیجه این کپسول دور مفصل شانه را خواهد گرفت و مانع از حرکت آزادانه مفصل طی مدت زمان طولانی می‌شود.

برای این دسته از بیماران تزریق تسکین دهنده و تزریق اوزون تجویز می‌شود. جالب است بدانید که هنگام تزریق اولیه شانه درد بیمار به شدت کاهش می‌یابد و مفصل قابلیت حرکت پیدا خواهد کرد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

افرادی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند که از طریق اوزون درمانی بهبود یابند. اوزون تراپی یکی از روش‌های نوین علم پزشکی است که حتی برای درمان بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان پیشنهاد می‌شود.

روش اوزون درمانی اکسیژن در میان سلول‌های حرکت می‌کند و به مرور زمان سلول‌های سرطانی از بین می‌روند، چرا که سوخت و ساز سلول‌های سرطانی در شرایط بی‌هوازی بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

از دیگر بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان سینه و سرطان کبد هستند. برای درمان سرطان کبد تزریق گاز اوزون در سیاهرگ باب کبد صورت می‌گیرد. اما در درمان دیگر سرطان‌ها معمولاً تزریق اوزون در بازو انجام خواهد شد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

استفاده از اوزون تراپی برای پیشگیری از سرطان

جالب است بدانید از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان است. اما این روش نه تنها برای درمان بلکه برای پیگیری نیز بهترین گزینه است. در حال حاضر در علم پزشکی نوین برای افزایش سطح اکسیژن سلول‌ها و پیشگیری از بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان از روش تزریق گاز اوزون استفاده می‌شود. چنانچه شما بتوانید اکسیژن کافی را به سلول‌ها برسانید، هرگز این سلول‌ها دچار محرومیت اکسیژن نمی‌شوند و بیماری سرطان اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

خلاصه مطالب

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیف گسترده‌ای دارند. بسیاری از افرادی که دچار انواع عارضه‌های عضلانی، اسکلتی و بیماری‌های بدخیم هستند، می‌توانند از طریق این متد جدید، برای درمان خود بهره ببرند. در مطالعات پزشکی خوشبختانه اوزون درمانی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها مورد تأیید است و بیمارانی که دچار انواع عارضه‌ها از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، آرتروز و حتی سرطان هستند، برای بهبود بیماری‌های خود از این روش درمانی استفاده می‌کنند.

فواید اوزون درمانی بسیار زیاد است و افراد می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان با انجام اوزون تراپی ریسک ابتلاء به انواع بیماری‌ها را کاهش داده و سلامتی خود را تضمین کنند. اما چنانچه می‌خواهید مراحل اوزون تراپی با کمترین عارضه و خطر انجام شود، توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه کنید. کلینیک prp دکتر یوسفی با داشتن کادر مجرب از ارتوپد‌ها و توانبخشان کشور از طریق تزریق اصولی اوزون به درمان بیماری‌های شما بیماران گرامی کمک می‌کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

آشنایی با عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند از طریق این متد درمانی برای درمان انواع عارضه‌های ستون فقرات یا آسیب‌های عضلانی تحت درمان قرار بگیرند، بسیار اهمیت دارد. این متد سال‌ها است که مورد پژوهش و مطالعه از سوی متخصصان پزشکی قرار گرفته و تاکنون اثرات مفیدی بر طیف وسیعی از بیماران داشته است. تزریق گاز اوزون باعث افزایش گردش اکسیژن در جریان خون افراد و بهبود نواحی آسیب دیده می‌شود و اگر اوزون درمانی به صورت منظم انجام شود، به مرور تاثیرات زیادی بر بیماران خواهد داشت.

مزایای اوزون تراپی یا اوزون درمانی به حدی گسترده است که بسیاری از بیماران سعی می‌کنند به جای عمل‌های جراحی یا تزریق استروئیدها از آن استفاده کنند. برخی نیز در مورد عوارض اوزون تراپی سؤال دارند. باید در این خصوص اشاره کنیم که اگر اوزون تراپی توسط متخصصان توانبخشی انجام شود، کمترین عارضه را به همراه خواهد داشت. از آنجا که بسیاری در ارتباط با عوارض و مزایای اوزون تراپی سؤال دارند، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

عوارض و مزایای اوزون تراپی در درمان بیماری‌ ها 

عوارض و مزایای اوزون تراپی در علم پزشکی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و بیماران باید با فواید اوزون تراپی و خطرات احتمالی آن آشنا باشند. اوزونکاهش عوارض اوزون تراپی با انتخاب پزشک مجرب[/caption]

اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟

تزریق گاز اوزون تأثیر بسیار زیادی بر بافت‌ها دارد و دارای مولکولی با قدرت اکسیداسیون قوی می‌باشد. بنابراین باید از طریق روش‌های مناسب و در میزان غلظت مناسب به کار گرفته شود. اوزون تراپی برای درمان دیسک کمر، دیسک گردن، درد زانو، بیماری‌های عفونی و باکتریایی، بیماری‌های حاد، تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم‌ها و ... استفاده می‌شود و یک روش پیشگیرانه برای بیماری‌های عصبی و پیری زودرس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی دیسک گردن

بهبود زخم های مزمن

از جمله موارد دیگری که به عنوان مزایای اوزون درمانی می‌توان از آن یاد کرد این است که این روش باعث بهبود زخم‌های مزمن می‌شود، چرا که درمان مؤثر و قدرتمندی برای مقابله با باکتری‌ها، انگل‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها است و به مرور زمان توانایی سیستم ایمنی برای مبارزه با سموم نیز افزایش می‌یابد.

در علم پزشکی روسیه نیز مطالعات در مورد تأثیر اوزون درمانی نشان داده بیمارانی که دارای سندروم روده تحریک پذیر بوده‌اند و تحت درمان از طریق این روش قرار گرفته‌اند، پیشرفت قابل توجهی در میکروبیوت روده را تجربه کرده‌اند.

اوزون درمانی برای چه مواردی توصیه می‌ شود؟

خلاصه مطالب

کسب اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی برای بیمارانی که قصد دارند به جای روش‌های دیگر از جمله جراحی از آن بهره ببرند، بسیار ضروری است، چراکه بیماران باید در چند جلسه تزریق گاز اوزون را انجام دهند و چنانچه شرایط نامناسبی داشته باشند، نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

از فواید و مزایای اوزون تراپی بهبود دردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین درمان انواع دیسک کمر و گردن یا درمان زانو درد است. در کنار فوایدی که انجام اوزون تراپی دارد، ممکن است برخی از بیماران دچار عوارض نادر اوزون تراپی شوند. برای کاهش خطرات اوزون درمانی توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان ماهر و مجرب در زمینه تزریق اوزون مراجعه کنید. کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز برای تزریق گاز اوزون به شکل مؤثر می‌باشد و شما می‌توانید تمام فرایند درمان خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و عوارض و مزایای اوزون تراپی

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اوزون تراپی یا اوزون درمانی یکی از بی‌خطرترین تکنیک‌های پزشکی مورد استفاده در مراکز اوزون تراپی است. این روش نه تنها باعث درمان کامل بیماری‌های ستون فقرات و عارضه‌های عضلانی می‌شود، بلکه برای درمان درد ناشی از التهابات نیز بسیار مفید است.

در مقایسه با روش‌های پرخطر مانند تزریق استروئیدها یا روش جراحی، اوزون تراپی یک روش غیر تهاجمی بدون خطر است و چنانچه همراه با دیگر درمان‌های ترمیم کننده از جمله پرولوتراپی انجام شود، می‌توان به میزان زیادی دردهای استخوانی و عضلانی را درمان کرد. در ادامه این مقاله در ارتباط با اثرات و کاربرد اوزون تراپی اشاره خواهیم کرد.

اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی

اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌های جایگزین طب قدیم است و تزریق اوزون و آزاد شدن میزان زیادی اکسیژن در خون افراد، تأثیر زیادی بر ناحیه درد دارد. استفاده از روش اوزون درمانی برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، درمان آرتروز و زانو درد بسیار مؤثر می‌باشد.

 اثرات این اوزون تراپی پس از چند جلسه بر روی بدن بیمار مشاهده می شود. این روش که به عنوان روش سازگار با بدن کاربرد دارد، کمترین عوارض جانبی را بر جای خواهد گذاشت. درمان از طریق تزریق اوزون در زمان کوتاهی باعث بهبودی بیمار می‌شود و نتیجه آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی

علت تأثیر درمانی اوزون از نظر علمی ثابت شده است. همانطور که می دانید درد بر اثر التهابات ایجاد می‌شود و التهابات نیز نشان دهنده آسیب به بافت‌های بدن می‌باشد. در نتیجه جلوی اکسیژن رسانی به بافت‌هایی که دچار آسیب هستند، گرفته می‌شود.

از این رو با تزریق گاز اوزون، اکسیژن موجب تولید کردن انرژی در سلول‌ها می شود. همین امر واسطه‌های شیمیایی نواحی آسیب دیده را فعال خواهد کرد. در واقع یکی از مهمترین اثرات اوزون تراپی یا اوزون درمانی، ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده و درمان التهابات است.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی

بسیاری از بیماران به طور دقیق نمی‌دانند در هنگام اوزون تراپی از چه روش‌هایی استفاده می‌شود. روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی عبارتند از:

1- گاز اوزون را می‌توان با آب مخلوط وارد بدن کرد.

2- تزریق گاز اوزون می‌تواند از طریق واژینال یا رکتوم به بدن انجام شود.

3- یکی دیگر از روش‌ها، از طریق اوتوهماتراپی است که خون از بدن شخص گرفته و با گاز اوزون مخلوط می‌شود و دوباره از طریق تزریق داخل ورید یا عضلات، وارد بدن خواهد شد.

3- در یکی دیگر از روش‌ های اوزون تراپی از آب یا روغن گیاهی غنی شده با گاز اوزون برای درمان سوختگی‌ها، عفونت‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود.

4-  آبی که با اوزون غنی شده باشد با تزریق به داخل مفصل‌ها می‌تواند در درمان انواع آرتروز و آرتریت روماتوئید به کار رود. به این منظور اوزون به طور دقیق از طریق ریشه داخل مفصل به ناحیه ملتهب وارد می‌شود. در نتیجه بیمار پس از چند جلسه اوزون تراپی بهبود چشمگیری را مشاهده می‌کند.

روش‌ های اوزون تراپی یا اوزون درمانی

کاربرد اوزون تراپی یا اوزون درمانی

کاربرد اوزون تراپی برای انواع مشکلات عضلانی یا استخوانی است و افراد می‌توانند برای درمان موارد زیر از طریق این تکنیک نوین پزشکی اقدام کنند.

۱- درمان کردن دردهای شدید کمر و گردن

۲- بورسیت یا تاندونیت شانه

۳- درد زانو به علت سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال یا آرتروز

۴- دردهای مزمن در تمام عضلات بدن

۵- کمک به درمان بیماری های بدخیم (سرطان)

۶- بهبود کامل زخم های ناشی از دیابت

چناچه علائم بیماری عضلانی یا اسکلتی بیش از دو ماه در بیمار وجود داشته باشد، روش اوزون تراپی بسیار مفید خواهد بود و بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از تزریق درد به طور کامل از بین خواهد رفت. برای درمان هرچه سریعتر می توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از کلینیک‌های معتبر اوزون تراپی مراجعه کنید. متخصصان این مرکز درمانی مراحل تزریق اوزون را در چندین مرحله انجام می‌دهند و با ارائه بهترین مراقبت‌های درمانی برای بهبود شما بیماران گرامی اقدام خواهند کرد. 

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

مزایای اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

اوزون تراپی یا اوزون درمانی مزایای مختلفی دارد و همین امر کمک می کند بیماران به عنوان یک روش درمانی مؤثر برای انواع دردها از جمله درد شانه، دیسک گردن، دیسک کمر، آرتروز و... از آن بهره ببرند. در مجموع این نوع روش درمانی مزایای زیر را دارد:

۱- اوزون تراپی قابلیت تنظیم سیستم ایمنی بدن را خواهد داشت.

۲- باعث افزایش اکسیژن رسانی به نواحی ملتهب می‌شود و جریان خون را در قسمت سلول‌های آسیب دیده افزایش می‌دهد.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی دیسک گردن

۳- تأثیر آنتی اکسیدان‌ها را افزایش خواهد داد و از تخریب سلول‌های حیاتی بدن جلوگیری می‌کند.

۴- گاز اوزون یک محرک قدرتمند برای تولید میتوکندری است.

۵- اوزون تراپی با اصلاح چرخه تولید انرژی در بدن مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

استفاده از پی آر پی همزمان با اوزون تراپی

در کلینیک‌هایی که از پی آر پی هنگام اوزون تراپی استفاده می‌شود، روند درمان سریعتر پیش خواهد رفت. تزریق prp در درمان موارد زیر بسیار کاربرد دارد:

۱- درمان زانوهای بدون غضروف

۲- استفاده از روش prp باعث بهبود عملکرد مفاصل از جمله مفصل زانو می‌شود.

۳- تزریق prp به جای جراحی

استفاده از پی آر پی همزمان با اوزون تراپی یا اوزون درمانی

 

۴- تزریق پی ‌آر‌ پی در مفاصل باعث کاهش علائم تورم و درد و افزایش کیفیت روند درمان بیمار می شود.

۵- تزریق پی آر پی برای بازسازی زانو

۶- زمانی که پلاکت‌ها در بدن دچار آسیب می شوند، پی آر پی حجم پلاکت‌ها در محل تزریق را افزایش می دهد و روند بازسازی بافت‌ها سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مقالات بیشتر: عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر

 

خلاصه مطالب

اوزون درمانی از روش‌های بی‌خطر و بدون عارضه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درد زانو، درد مفاصل، دیسک گردن، دیسک کمر، شانه درد و ... می‌باشد و افرادی که دچار بیرون زدگی دیسک گردن یا کمر هستند، در مدت زمان کوتاهی می‌توانند برای درمان بیماری خود اقدام کنند. روش‌ های اوزون درمانی متنوع است و پزشکان متخصص بر اساس نوع آسیب بهترین شیوه درمان به بیماران پیشنهاد می‌دهند.

 

 

اثرات اوزون تراپی تنها پس از چند جلسه مشاهده می شود و بسیاری از بیماران از این روش رضایت دارند. از آنجا که اوزون تراپی و مراحل تزریق گاز اوزون باید توسط پزشک متخصص و به درستی انجام شود، حتماً به کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا از عوارض جانبی آن جلوگیری شود. کلینیک پی‌آر‌پی دکتر یوسفی از بهترین کلینیک‌های غرب تهران است متخصصان و تیم متخصص توانبخشی این مرکز درمانی به بهترین شکل انواع بیماری‌های مربوط به گردن، آرنج، زانو و آرتروز را درمان خواهند کرد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و  اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اوزون تراپی دیسک گردن یک روش درمانی موثر برای بهبود فتق یا بیرون زدگی دیسک‌های گردن است. عوامل زیادی باعث ایجاد دیسک گردن می‌شوند و زمانی که پارگی در قسمت دیسک رخ می‌دهد، به اعصاب نخاع و مهره‌ها فشار زیادی وارد شده و فرد درد شدید را احساس می‌کند. از مهمترین مزایای اوزون تراپی گردن این است که هیچ آسیبی به بافت‌های سالم اطراف ناحیه دیسک وارد نمی‌شود و بیمار پس از تزریق اوزون می‌تواند دوباره فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

اگر می‌خواهید دچار عوارض اوزون تراپی گردن نشوید، توصیه می‌کنیم حتماً مراحل تزریق اوزون را تحت نظر متخصصان اوزون درمانی انجام دهید. پزشکان متخصص پس از انجام هر مرحله، به بیماران مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن و همچنین میزان فعالیتی که باید داشته باشند توصیه می‌کنند. از آنجا که کسب اطلاع در ارتباط با هزینه اوزون تراپی گردن و مراحل انجام آن بسیار اهمیت دارد، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

اوزون تراپی دیسک گردن چیست؟

اوزون تراپی دیسک گردن یکی از روش‌های موثر درمانی است. که برای کنترل و کاهش درد و همچنین بهبود کامل بیمارانی که از ناحیه گردن دچار آسیب شده‌اند، توصیه می‌شود. اوزون درمانی دیسک گردن یک روش غیر تهاجمی است و پس از چند جلسه تزریق اوزون، بهبود موثری در ناحیه دیسک که دچار لغزش و افتادگی شده مشاهده خواهد شد.

معمولاً از روش اوزون درمانی گردن برای درمان التهابات فتق دیسک گردن بهره می‌برند و با توجه به اینکه گاز O3 در بافت‌های بدن تبدیل به اکسیژن می‌شود و در دسترس سلول‌ها قرار می‌گیرد، این روش می‌تواند به روند بهبود بیماران کمک زیادی بکند. در اوزون تراپی گردن با افزایش یافتن مقاومت بدن و توده‌های عضلانی، میزان فشار در ناحیه دیسک به تدریج کم خواهد شد.

اوزون تراپی دیسک گردن چیست؟

مراحل اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن در حال حاضر در علم پزشکی بسیار کاربرد داشته و به عنوان بهترین روش‌ها برای درمان و بهبودی کامل دیسک‌ها گردن شناخته می‌شود. در روش اوزون درمانی دیسک گردن، ابتدا بیمار به اتاق عملی که مجهز به دستگاه فلوئوروسکوپی است انتقال داده می‌شود. سپس دیسک‌های مشکل‌دار مشخص خواهند شد. پس از آن یک تزریق برای ایجاد بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا سوزن دیسکوگرافی وارد دیسک گردن شود.

در این روش گاز به صورت مستقیم وارد هسته دیسک می‌شود و از حجم داخلی آن کاسته خواهد شد. کاهش حجم دیسک به دلیل اکسیده شدن پروتئوگلیکان‌ها که یک نوع پروتئین ژل مانند در مرکز دیسک است، اتفاق می افتد. با کم شدن حجم دیسک فشاری که به ریشه‌های عصبی وارد شده کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه درد بیمار نیز کمتر خواهد شد.

روش اوزون درمانی گردن دردناک نیست و افرادی که وارد این فرایند درمانی می‌شوند، می‌توانند به راحتی درد را تحمل کنند. پس از اینکه تمام مراحل تزریق گاز انجام شد، سوزن از ناحیه اتصال خارج می‌شود و فرد بیمار باید مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن را به طور مناسبی انجام دهد تا اثرگذاری تزریق اوزون را پس از هر جلسه مشاهده کند.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

انواع روش اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن معمولاً به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

اوزون درمانی گردن از طریق تزریق گاز اوزون به عضلات

در اکثر موارد جهت اوزون درمانی گردن از سوزن‌های مزوتراپی برای تزریق اوزون به داخل عضله و زیر پوست استفاده می‌شود. در این شیوه میکروسیرکولاسیون ناحیه دیسک افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو زمانی که جریان خون و اکسیژن رسانی بالا می‌رود،  در مدت زمان کوتاهی درد بیمار کاهش می‌یابد.

انواع روش اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی گردن به روش تزریق اوزون داخل دیسک

شیوه اوزون تراپی دیسک گردن به صورت تهاجمی و مستقیم است که بر روی دیسک اعمال می‌شود. در این روش گاز o3 از طریق تزریق با یک سوزن بلند وارد دیسک می‌شود. اوزون تراپی داخل دیسک فقط یک بار صورت خواهد گرفت. از آنجا که حجم دیسک در یک جلسه کاهش پیدا می‌کند و التهابات از بین می‌رود، فشار روی اعصاب گردن نیز کاهش پیدا کرده و درد به صورت قابل توجهی کم می‌شود.

برای انجام مراحل اوزون درمانی گردن توسط پزشکان متخصص می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی مراجعه نمایید. متخصصان این کلینیک با داشتن سابقه درخشان در درمان دیسک گردن از طریق روش اوزون تراپی می‌توانند به طور موثر دیسک گردن شما را درمان کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

مزایای اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی گردن یک روش بی‌خطر برای درمان دیسک گردن است. علاوه بر این دوران نقاهت آن کوتاه‌تر بوده و عوارض کمتری نسبت به جراحی دارد. در کل مزایای اوزون تراپی گردن دیگری را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱- در این روش هیچ نوع آسیبی به بافت‌های سالم اطراف دیسک وارد نمی‌شود و روند بهبودی سریع اتفاق می‌افتد.

۲- بیمار می‌تواند پس از هر جلسه تزریق فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

۳- از دیگر مزایای اوزون تراپی گردن این است که بیمار غالباً به تکرار تزریق اوزون پس از اتمام دوره درمان نیاز نخواهد داشت و چنانچه نیاز باشد، میزان موفقیت آن بالاتر خواهد رفت.

۴- با توجه به اینکه جراحی ستون فقرات خطرات زیادی دارد، اوزون درمانی گردن بهترین روش جایگزین است و عوارض ناشی از آن بسیار خفیف می‌باشد.

۵- از مهمترین مزایای اوزون تراپی دیسک گردن این است که در بسیاری از موارد بیماران در یک جلسه تزریق به طور کامل درمان می‌شوند و نیازی به تزریق دوم ندارند.

عوارض اوزون تراپی دیسک گردن

بسیاری از پژوهش‌های علمی اوزون درمانی دیسک گردن را یک روش بی‌خطر می‌دانند. با این حال هنوز نگرانی‌هایی در مورد تکنیک تزریق اوزون در گردن و عوارض جانبی آن وجود دارد. به طور کلی عوارض ناشی از اوزون درمانی دیسک گردن عبارتند از:

۱- عفونت ستون دیسک (دیسکایتیس)

۲- احتمال خونریزی رتینال (شبکیه)

۳- خطر آبسه ستون فقرات

۴- بروز سپتی سمی (عفونت خطرناک در خون)

۵- آسیب قلبی و آمبولی ریوی (PE) در موارد نادر

۶- بروز عارضه های کوچک مانند درد در ناحیه تزریق

عوارض اوزون تراپی دیسک گردن

هزینه اوزون تراپی گردن

هزینه اوزون تراپی گردن معمولاً براساس نوع کلینیک و شهری که بیمار در آن سکونت دارد. متفاوت است. اگر کلینیک درمانی دارای متخصصان توانبخشی و همراه با تجهیزات مدرن باشد، قاعدتاً میزان هزینه اوزون تراپی بیشتر خواهد بود. بنابراین افرادی که در مورد هزینه اوزون تراپی گردن سوال دارند، باید ابتدا از پزشک خود در مورد تعداد جلساتی که باید تحت درمان باشند اطلاعات لازم را کسب کنند.

مقالات پیشنهادی: دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن

۱- پس از تزریق اوزون باید حتماً ۲۰ دقیقه دراز بکشید. اوزون حتی پس از تزریق نیز در بدن تاثیرگذار است. دراز کشیدن این فرصت را می‌دهد که گاز تزریق شده در بدن چرخیده و سموم باقی مانده در دیسک دفع شود.

۲- پس از هر جلسه اوزون درمانی گردن، آب کافی بنوشید و از مکمل‌ها استفاده کنید. مکمل‌ها باعث جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود. شما باید یک ساعت پس از تزریق از مکمل‌ها استفاده کنید. ویتامین‌های مصرفی نیز شامل  ویتامین B ،C ،E ،A، سلنیوم، زینک، N-استیل سیستئین و مس هستند.

۳- پس از اوزون تراپی گردن سعی کنید از خوردن غذاهای سنگین و زیاد بپرهیزید.

مراقبت های پس از اوزون تراپی گردن

خلاصه مطالب

اوزون تراپی دیسک گردن یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای بهبود عارضه دیسک گردن است. افرادی که دچار بیرون زدگی یا فتق دیسک گردن هستند، می‌توانند طی چند جلسه درمانی برای کنترل، کاهش و از بین بردن درد خود از طریق این روش اقدام کنند. مزایای اوزون تراپی گردن به حدی است که بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند از این روش به عنوان روش جایگزین جراحی استفاده کنند، چراکه جراحی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری در ناحیه گردن ایجاد کند.

 

 

در علم پزشکی هنوز در مورد عوارض اوزون تراپی گردن و تکنیک‌های تزریق آن نگرانی‌هایی وجود دارد، اما با این حال این روش کم عارضه ترین روش درمانی است و چنانچه توسط متخصصان توانبخشی صورت گیرد، از بسیاری از عوارض جلوگیری می‌شود. شما بیماران گرامی داشتن اطمینان خاطر از انجام اوزون تراپی گردن، می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی به عنوان یکی از بهترین مراکز اوزون درمانی دیسک گردن در غرب تهران مراجعه کنید تا از مراقبت های پس از اوزون تراپی نیز بهره‌مند شوید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و اوزون تراپی دیسک گردن

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی دیسک گردن , اوزون تراپی گردن , اوزون تراپی دکتر یوسفی , اوزون تراپی , دیسک گردن , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر قبل از هر چیز باید توسط بیماران بررسی شود. آشنایی با مزایای انجام اوزون تراپی و عارضه‌های احتمالی آن برای بیمارانی که قصد دارند برای درمان دیسک کمر از طریق این روش اقدام کنند، بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید روش اوزون درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که افراد به جای جراحی و استفاده از کنترل کننده‌های درد مانند استروئیدها از آن بهره می‌برند. با این وجود برخی از بیماران به دلیل مشکلاتی چون سرطان یا مشکلات خونریزی امکان تزریق اوزون را ندارند.

مزایای اوزون تراپی کمر بیشمار است و بیماران پس از چند جلسه به طور کامل می‌توانند تأثیر اوزون بر دیسک کمر را مشاهده کنند. اما در کنار مزایای این روش، باید به عوارض اوزون تراپی کمر نیز اشاره کرد. در مواردی که افراد به پزشکانی غیر متخصص مراجعه می‌کنند، ممکن است با عوارض متعددی از جمله آمبولی ریه یا عفونت ستون فقرات دچار شوند. به دلیل اهمیت اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر در این مقاله توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

اوزون تراپی دیسک کمر روش بدون تهاجمی است که به جای جراحی دیسک کمر در علم پزشکی جدید بسیار توصیه می‌شود. در این روش تزریق گاز اوزون در داخل هسته دیسک صورت می‌گیرد و به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه و اکسیژن رسانی، فتق دیسک بیماران پس از چند جلسه التیام می‌یابد. این روش بسیار موفقیت آمیز است و در موارد بسیار محدودی با شکست همراه بوده است.

از مزایای اوزون تراپی کمر سهولت انجام آن و تاثیرگذاری زیاد است و این روش از سوی بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. زمانی که بیمار دچار فتق دیسک است، درد شدیدی در ناحیه کمر، ران پا و باسن وجود دارد. هنگامی که دیسک بالاخص دیسک مهره‌ای 4 و 5 بیرون می زند، به ریشه‌های عصبی اطراف دیسک فشار می‌آید و همین امر باعث بی حسی و ضعف شدیدی در این ناحیه می‌شود.

 

اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

 

اما افرادی که در مورد عوارض اوزون تراپی دیسک کمر نگرانی دارند، باید در انتخاب پزشک خود دقت کنند. چرا که معمولاً افرادی با عوارض اوزون تراپی کمر مواجه می‌شوند، که مراحل درمان از طریق این روش را زیر نظر پزشکان غیر متخصص انجام داده‌اند. از این رو ممکن است بعداً مشکلات جبران ناپذیری چون ایست قلبی، آمبولی و حتی عفونت ستون فقرات برای آنها بوجود آید. لذا حتماً به کلینیک‌های معتبر که دارای کادر مجرب از متخصصان اوزون درمانی هستند، مراجعه نمایید تا دچار عارضه خاصی نشوید.

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

مزایای اوزون تراپی کمر

اطلاع از عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر بسیار ضروری است، چرا که برخی از بیماران منع استفاده از این روش را دارند. همه روش‌های درمانی دیسک کمر، عوارض جانبی دارند. اما اوزون درمانی به دلیل اینکه یک روش غیرتهاجمی است، چنانچه توسط توانبخشان و متخصصان انجام شود، یکی از روش‌های کم عارضه است. از مهمترین مزایای اوزون تراپی دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- این روش بدون تزریقات دردناک است.

۲- اوزون تراپی کمر، یک روش غیر تهاجمی است.

۳- در اوزون درمانی دیسک، مدت درمان کوتاه‌تر و زمان بهبودی سریع‌تر است.

۴- از بین بردن میکروارگانیسم‌های عفونی از جمله قارچ‌ها، باکتری‌ها، انگل‌ها، ویروس‌ها و سایر پاتوژن‌ها از دیگر مزایای این روش است.

۵- اوزون تراپی دیسک کمر، بدون وارد کردن مواد سمی به ناحیه دیسک است.

۶- این روش باعث بهبود گردش خون بیمار می‌شود.

۷- اوزون تراپی باعث کاهش خطر ابتلا به عفونت هنگام درمان می‌شود.

 

مزایای اوزون تراپی کمر

عوارض اوزون تراپی کمر

در کنار مزایای متعدد اوزون درمانی، برخی بیماران در مورد خطرات و عوارض اوزون تراپی کمر سؤال دارند. اگرچه این روش بسیار کم عارضه است، اما ممکن است افراد با عارضه‌های زیر روبرو شوند:

استنشاق گاز اوزون می‌تواند به بافت‌های ریه بیمار آسیب برساند و در نتیجه با عوارض جانبی زیر مواجه شود:

۱- تنگی نفس

۲- وجود درد قفسه سینه

۳- سرفه کردن

عوارض اوزون تراپی کمر

 

بعلاوه گاز اوزون ممکن است اختلالات تنفسی از جمله آسم را تشدید کند و بیمارتان مبارزه با عفونت را نداشته باشد. از سایر خطرات و عوارض استفاده از روش اوزون تراپی عبارتند از:

۱- سکته قلبی

۲- آمبولی

۳- نابینایی موقت

۴- تحریک کردن و یا آسیب به غشای موکوس واژن

۵- تداخل اوزون با جریان خون

۶- خطر ابتلا به عفونت

برای کاهش عوارض اوزون تراپی کمر که در موارد بسیار نادری رخ می‌دهد، توصیه می‌کنیم حتماً به متخصصان ارتوپد و توانبخشی که با روش‌های تزریق اوزون و مراقبت‌های پس از آن آشنایی دارند، مراجعه نمایید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز اوزون تراپی کمر غرب تهران است که می‌توانید مراحل اوزن درمانی را با اطمینان خاطر تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

در بخش قبل در مورد عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر توضیح دادیم. بیماران قبل از شروع مراحل اوزون تراپی باید بررسی کنند که منع استفاده از این روش را نداشته باشند. برخی از افراد که دارای مشکلات زیر هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند:

۱- افراد دارای اختلالات لخته شدن خون مانند هموفیلی

۲- هنگام مصرف دائمی داروهای ضد انعقاد

۳- در بیمارانی که احتمال بروز خونریزی حاد و مزمن وجود دارد.

۴- بیماران دارای سابقه گرفتگی

۵- کم‌خونی

۶- تشنج

۷- داشتن عارضه‌های بعد از خونریزی و احتمال هموراژیک

۸- داشتن بیماری‌های روانی حاد

۹- بیمارانی که دچار پرکاری تیروئید هستند.

۱۰- بیماران دارای دیابت کنترل نشده

۱۱- داشتن حالت‌های ترمینال

۱۲- بیمارانی که نمی‌توانند درد زیادی تحمل کنند.

۱۳- بیماران دارای عارضه ترومبوسیتوپنی

مقالات پیشنهادی: اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟

میزان موفقیت اوزون تراپی کمر

بیمارانی که عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر را بررسی می‌کنند، مطمئناً از میزان موفقیت این روش نیز اطلاعات لازم را بدست می‌آورند. اوزون درمانی دیسک، روش بدون تهاجمی است که در آن گاز اوزون به داخل فضای بین مهره‌ای تزریق خواهد شد. گاز اوزون باعث کاهش فشار ریشه‌های عصبی، تسکین التهاب و همچنین تحریک رشد بافت‌های سالم دیسک می‌شود. این روش بهترین گزینه جایگزین روش جراحی ستون فقرات است.

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر باعث شده بیماران به جای استفاده از استروئیدها و کنترل کننده‌های درد، این روش را انتخاب کنند. افرادی که دچار پارگی دیسک یا آسیب‌های شدید از جمله فتق دیسک هستند نیز ترجیح می‌دهند روش اوزون درمانی را امتحان کنند.

براساس آخرین آمار، میزان موفقیت اوزون تراپی دیسک در مقایسه با درصد موفقیت عمل جراحی، 85 تا 95 درصد اثربخشی داشته و بیمارانی که مراقبت‌های پس از اوزون تراپی کمر را پس از هر جلسه مدنظر داشته‌اند، روند بهبودی چشمگیری را مشاهده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

خلاصه مطالب

بررسی عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر به بیماران کمک می‌کند و افراد می‌توانند راحت‌تر برای درمان عارضه دیسک کمر از طریق این روش تصمیم بگیرند. اوزون تراپی یکی بهترین روش‌های درمانی حال حاضر علم پزشکی است و افرادی که مراحل تزریق اوزون را در چند جلسه درمانی را انجام می‌دهند، علائم بهبودی از جمله کاهش التهابات فتق و درد دیسک را مشاهده خواهند کرد.

 

 

در این مقاله در مورد مهمترین عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر که دغدغه بسیاری از بیماران است توضیح دادیم. برای داشتن درمان موفقیت آمیز از طریق این روش، حتماً به متخصصانی مراجعه کنید که با نحوه تزریق اوزون آشنایی کامل دارند و می‌توانند به بهبود بیماری شما کمک کنند. کلینیک دکتر یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌های برای درمان درد دیسک کمر از طریق روش اوزون درمانی است. برای مراجعه به متخصصان اوزون تراپی این مرکز درمانی می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و  عوارض و مزایای اوزون تراپی کمر

 

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

تاثیر اوزون بر دیسک کمر به گونه است که بیماران پس از چند جلسه علائم بهبود را مشاهده خواهند کرد. اوزون تراپی یکی از روش‌های درمانی جدید است که بسیار به درمان عارضه دیسک کمر کمک می‌کند. بسیاری از بیماران با تاثیر اوزون درمانی بر دیسک کمر آشنایی ندارند و بدون آگاهی از این روش درمانی جایگزین، عمل جراحی را انتخاب می‌کنند. اما در بسیاری از موارد جراحی هیچ کمکی به فرد نمی‌کند و باعث بدتر شدن دیسک کمر بیمار خواهد شد.

در فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر بیمار باید مراقبت‌های لازم را انجام دهد تا بهترین نتیجه را از روند درمان بگیرد. اوزون تراپی دیسک کمر یک روش بدون تهاجم در درمان دیسک کمر است که با افزایش جریان خون در مفاصل، خاصیت ضد التهابی ایجاد می‌کند و باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود. اگر فرد بیمار چندین بار تزریق اوزون در کمر را انجام دهد، پس از چند جلسه علائم بهبودی را مشاهده خواهد کرد. از آنجا که بسیاری از بیماران در ارتباط با فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر اطلاعات کافی ندارند، در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاثیر اوزون بر دیسک کمر چگونه است؟

تاثیر اوزون بر دیسک کمر طی جلسات درمانی متعدد مشخص می‌شود و پس از هر بار تزریق اوزون، به مرور علائم و نشانه‌های دیسک بیمار کاهش چشمگیری می‌یابد. در روش اوزون تراپی پزشکان در تزریق اوزون از گاز اکسیژن در شکل ناپایدار O3 استفاده می‌کنند. هدف از این کار، وارد کردن ترکیبی از اوزون و اکسیژن برای افزایش جریان خون در بدن می‌باشد.

تاثیر اوزون تراپی بر درمان دیسک کمر و مشاهده نتایج آن باعث شده که اکثر بیماران به جای جراحی یا استفاده از مسکن‌ها، این روش را انتخاب کنند. در واقع اوزون تراپی یک فرایند درمانی بدون عارضه است که برای بهبود التهابات دیسک کمر بکار می‌رود.

در فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر، در عضلات اطراف مهره باعث ایجاد آنزیم‌های آنتی اکسیدان می‌شود که همین امر سم حاصل از مواد داخل هسته دیسک را خنثی می کند. به این ترتیب غلظت اکسیژن در محل فتق افزایش یافته و درد دیسک تسکین پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

از سوی دیگر زمانی که اوزون به شکل مستقیم به درون دیسک تزریق می‌شود، یک نوع پروتئین در این ناحیه آزاد خواهد شد که درون هسته ژله مانند دیسک قرار دارد. زمانی که حجم دیسک کم می‌شود، فشارهای وارده به اعصاب کمتر می‌شود و بیمار درد کمتری احساس خواهد کرد.

تاثیر اوزون بر دیسک کمر چگونه است؟

مهمترین تاثیر تزریق اوزون بر دیسک کمر

تاثیر اوزون بر دیسک کمر طی جلسات مختلف توسط پرشکان ارزیابی می‌شود و در هر جلسه، التهابات دیسک کم می شود و دامنه حرکتی بیمار نیز بیشتر خواهد شد.

مهمترین تاثیر تزریق اوزون بر دیسک کمر، در ناحیه فتق است. زمانی که قسمت فتق دیسک دچار التهاب می‌شود، تزریق اوزون در داخل دیسک باعث اکسیژن رسانی بیشتر و در نتیجه کاهش درد خواهد شد. در مجموع تاثیر اوزون بر دیسک کمر را می‌توان در موارد زیر مشاهد کرد:

۱- از مشکلاتی که معمولاً در فتق دیسک به وجود می‌آید، افزایش التهابات است. تزریق اوزون واکنش‌هایی که موجب ایجاد مولکول‌های التهابی شده اند را متوقف خواهد کرد. با کاهش التهابات در فتق دیسک، بیمار به مرور بهبود پیدا می‌کند.

۲- از سوی دیگر فتق دیسک جریان خون را با مشکل مواجه می‌کند و ایجاد اشکال در گردش خون باعث افزایش درد بیمار می‌شود. در این شرایط، تاثیر اوزون بر دیسک کمر به دو شکل مشاهده می شود: تزریق مستقیم اوزون که باعث اکسیژن رسانی و انتشار آن در ناحیه فتق کمر می‌شود. اوزون به شکل غیر مستقیم باعث آزاد شدن اکسیژن از هموگلوبین خون خواهد شد.

۳- هنگام بروز فتق، آب موجود در ناحیه دیسک زیاد می شود. تزریق اوزون در درون دیسک میزان آب موجود در فتق را کم می‌کند. از این رو اندازه فتق کوچک می‌شود و درد آن بهبود خواهد یافت.

۴- اوزون تراپی سلول‌های بدن بیمار را تحریک می‌کند و همین امر باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. مهمترین تاثیر اوزون بر دیسک کمر در این شرایط کاهش درد ناحیه دیسک است. با توجه به اینکه بسیاری از بیماران از اوزون تراپی رضایت لازم را به دست آوردند، افرادی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند ، بهتر است که این روش درمانی را امتحان کنند.

 

مراحل اوزون درمانی دیسک کمر

مراحل اوزون درمانی دیسک کمر

تاثیر اوزون بر دیسک کمر در هر جلسه توسط پزشکان بررسی می‌شود و اگر بهبودی لازم حاصل نشود، تعداد جلسات تا درمان کامل ادامه خواهد داشت. اما در مجموع نتیجه ازون تراپی سریع حاصل می‌شود. در مراحل اوزون درمانی دیسک کمر، تزریق اوزون در سه جلسه انجام می‌شود و کل فرایند درمان سه روزه به اتمام خواهد رسید.

۱- مرحله اول تزریق اوزون در عضلات اطراف مهره که به صورت سرپایی انجام می‌شود.

۲- در جلسه دوم تزریق اوزون در ناحیه فتق دیسک است که در اتاق عمل و تحت بیهوشی و همراه با عکسبرداری صورت می‌گیرد. در این حالت اوزون باید به شکل دقیقی به درون هسته دیسک تزریق شود.

۳- مرحله آخر تزریق اوزون در عضلات اطراف مهره مورد نظر است و توسط متخصصین انجام می شود. در چنین شرایطی بیمار باید نصف روز در بیمارستان بستری شود.

بیشتر بخوانید:دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

درمان فتق دیسک کمر 

تاثیر اوزون بر دیسک کمر و درمان فتق دیسک و کاهش التهابات در کوتاه ترین زمان مشاهده می‌شود. از این رو افرادی که برای درمان خود از این روش استفاده می‌کنند تا ۱۵ درصد فتق دیسک آنها کم خواهد شد. از سوی دیگر اوزون درمانی عوارض جانبی عمل جراحی را ندارد و باعث تغییر آناتومی ناحیه مورد نظر نمی‌شود.

تاثیر اوزون تراپی بر درمان دیسک کمر باعث شده که بیماران روش اوزون درمانی را به عنوان تنها گزینه درمان خود انتخاب کنند. این نوع روش درمانی یکی از روش‌های بدون درد است و بیماران پس از درمان نیازی به توانبخشی نخواهند داشت.

مهمترین تاثیر اوزون تراپی بر درمان دیسک کمر بهبود کامل بیمار پس از جلسه درمانی است. چنانچه شما بیماران عزیز قصد دارید از روش اوزون تراپی کمر استفاده کنید، می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی متشکل از کادر مجرب ارتوپدها و توانبخشان کشور مراجعه کرده و مراحل تزریق اوزون را توسط تیم متخصص این مرکز درمانی انجام دهید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر

تاثیر اوزون بر دیسک کمر به اندازه‌ای است که بسیاری در همان جلسات اول، روند بهبود را مشاهده می کنند. پس از اوزون درمانی نیز حتماً باید مراقبت‌های پس از اوزون درمانی دیسک کمر را به دقت انجام دهد، چراکه اگر پس از هر جلسه تزریق فرد مطابق دستورالعمل پزشک عمل نکند، نتیجه لازم بدست نمی‌آید.

فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر که توسط متخصصان انجام می‌شود، به صورت زیر است:

۱- بیمار ابتدا روی میز معاینه قرار می‌گیرد.

۲- سپس بی‌حسی موضعی در محل مورد نظر ایجاد خواهد شد.

۳- دیسک بین مهره‌ای با سونوگرافی از سوی دکتر توسط پزشک مشاهده می‌شود.

۴- در مرحله بعد سوزن تزریقی وارد دیسک خواهد شد و مخلوط اکسیژن و اوزون به ناحیه دیسک تزریق می‌شود.

۵- در آخرین مرحله سوزن خارج شده و دارو در فضای استخوان و محل عبور اعصاب پخش می‌شود.

تاثیر اوزون تراپی بر درمان دیسک کمر

 

خلاصه مطالب

تاثیر اوزون بر دیسک کمر و بدون عارضه بودن روش اوزون تراپی باعث شده بسیاری از بیماران برای بهبود خود از این نوع درمان بهره ببرند. چراکه در این روش، اوزون در عضلات اطراف مهره تزریق می شود و همین امر باعث ایجاد آنزیم‌های آنتی اکسیدان و خنثی سازی سم مواد داخل هسته دیسک خواهد شد. در فرایند تزریق اوزون به دیسک کمر، بیمار با مراحل درمان از طریق این روش آشنا خواهد شد. این روش نسبت به روش‌های دیگر از جمله عمل جراحی عوارض بسیار کمتری دارد و منجر به تغییر آناتومی ناحیه مورد نظر نمی‌شود.

 

 

مهمترین تاثیر اوزون بر دیسک کمر، درمان فتق دیسک و کاهش التهابات این ناحیه است و ۸۰ درصد از مراجعینی که از این روش درمانی استفاده کرده‌اند، رضایت کافی داشته‌اند. با توجه به اینکه مراحل تزریق اوزون باید تحت نظر متخصصان انجام شود، شما بیماران گرامی می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز درمانی غرب تهران مراجعه کنید. متخصصان این مرکز درمانی با ارائه مراقبت‌های پس از تزریق اوزون به شما در بهبود هرچه سریعتر دیسک کمر کمک می‌کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

دیسک کمر خفیف در نتیجه فعالیت‌های شدید روزانه به وجود می آید و افرادی که به علائم اولیه درد در ناحیه دیسک کمر توجه نکنند، مبتلا به دیسک کمر خطرناک خواهند شد. این عارضه در موارد بسیاری همراه با درد است و اگر بیمار در مراحل اولیه برای درمان اقدام نکند، می‌تواند به دیسک کمر پیشرفته تبدیل شود. پزشکان هنگام بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف، از روش‌هایی غیر از جراحی که غالباً بدون عارضه هستند، بهره می‌برند. اگر دیسک کمر به درمان مقاومت کند، ممکن است مراحل درمان کمی به طول بیانجامد.

از شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خفیف احساس بی حسی و ضعف در پاها است و فعالیت های روزانه فرد دچار اختلال می شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای درمان دیسک کمر از آن کمک بگیرید، روش اوزون تراپی دیسک کمر است. تزریق اوزون در کلینیک‌های معتبر توسط متخصصان انجام می‌شود و از جمله روش‌های درمانی بدون عارضه است. با توجه به اینکه بسیاری از بیماران در ارتباط با علائم دیسک کمر و نحوه درمان آن آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

درد دیسک کمر خفیف به چه شکل است؟

درد دیسک کمر خفیف به شکل دردهای سیاتیکی است که عمدتاً در ناحیه کمر و در قسمت پایین دو پا حس می‌شود. از عوامل مختلفی که باعث بروز دیسک کمر می‌شوند می‌توان به فشار بیش از حد به کمر، انجام کارهای سخت و سنگین و بالا رفتن سن اشاره کرد.

در کل دردهای دیسک کمر با بیماری‌های ستون فقرات تفاوت دارند. افرادی که مبتلا به این عارضه هستند، هنگام راه رفتن و ایستادن درد شدیدی را در ناحیه کمر خود احساس می‌کنند و برای تسکین درد خود باید تا مدت‌ها استراحت کنند.

یکی از شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خفیف، درد در دیسک مهره ۴ و ۵ کمر است. در چنین شرایطی با وجود اینکه همه مهره‌های کمر در مرز آسیب دیدگی و فرسایش هستند، اما مهره‌های ۴ و ۵ بیشتر دچار عارضه می‌شوند و به دلیل تحمل وزن بدن و انعطاف پذیر بودن در معرض بیرون زدگی و پارگی خواهند بود. دردهای دیسک مهره ۴ و ۵ کمی شدیدتر از سایر قسمت‌ها است و با راه رفتن و فعالیت‌ قطعاً تشدید می‌شود.

مقالات پیشنهادی: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف تقریباً در بین 70 درصد افرادی که سن بالایی دارند، بروز پیدا می کند. در چنین شرایطی فرد علائم و نشانه هایی را در ناحیه کمر خود حس می‌کند که به بیمار جهت درمان هرچه سریعتر هشدار می دهند.

بروز نشانه‌ های دیسک کمر خفیف همراه با علائمی چون سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در ناحیه پا، کمر درد شدید، ناتوانی و ضعف در اندام‌ها و همچنین بروز دردهای سیاتیکی همراه است. قطعاً افرادی که به دنبال درمان دیسک کمر هستند، می‌توانند از روش‌های درمانی بدون عارضه از جمله اوزون تراپی کمر استفاده کنند تا دچار عارضه دیسک کمر خطرناک یا پیشرفته نشوند.

 

درد دیسک کمر خفیف به چه شکل است؟

علائم دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف معمولاً در ناحیه بیرونی دیسک بروز پیدا می‌کند. دیسک کمر در این شرایط هنوز آسیب ندیده و از جای خود خارج نشده است. اما به دلیل ترک خوردگی دچار التهاب شده و دردهای خفیفی در بدن فرد بروز پیدا می‌کند.

از شایع ترین علائم دیسک کمر خفیف می توان به درد در قسمت پاها اشاره کرد، چراکه بیشترین محلی که درگیر می‌شود، همین ناحیه است. با وجود مشاهده علائم زیر بهتر است هرچه سریعتر برای درمان دیسک کمر خود اقدام کنید:

1- بروز احساس درد در قسمت پایین کمر

2- احساس خارش و سوزش در ران پا

3- احساس ضعف پاها و کمر

4- کاهش درد موقع نشستن

5- افزایش درد هنگام ایستادن و راه رفتن

مقالات بیشتر: علائم دیسک کمر خطرناک چیست؟

روش ‌های درمان دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف از بیماری هایی است که می توان راحت آن را درما کرد. ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که برای بهبود درد دیسک کمر چه کار باید انجام داد؟ هنگام مشاهده علائم دیسک کمر در مراحل اولیه به راحتی می توان برای درمان کامل اقدام کرد و اگر بیماران سبک زندگی خود را اصلاح کنند، التهابات ناحیه کمر بسیار کاهش می‌یابد.

از بهترین روش های درمان دیسک کمر خفیف، اوزون تراپی است. از جمله روش‌های دیگر استفاده از مسکن‌ها و شل کننده‌های عضلانی است که به عنوان داروهای ضد التهاب شناخته می‌شوند و برای درمان دیسک کمر بسیار کمک کننده هستند. اما اگر می‌خواهید عارضه دیسک کمر به طور دائم در مراحل اولیه درمان شود و جلوی پیشرفته شدن بیماری بگیرید، باید روش موثری را در کنار استفاده از استروئیدها امتحان کنید که اوزون درمانی کمر بهترین گزینه است.

 

روش ‌های درمان دیسک کمر خفیف

اوزون تراپی دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف را باید از طریق روش‌های بدون عارضه درمان کرد، چرا که روش هایی مثل جراحی وضعیت بیمار را بدتر می کنند. روش اوزون تراپی کمر یکی از بهترین درمان‌‌ها برای جلوگیری از پیشرفته شدن عارضه دیسک کمر است.

اوزون تراپی دیسک کمر، در حال حاضر در کلینیک‌های معتبر برای درمان بیماران استفاده می‌شود. در این روش غیر تهاجمی اکسیژنی که در مفاصل آزاد می‌شود، گردش خون را افزایش می دهد و به این ترتیب تزریق اوزون در چند جلسه باعث کاهش التهابات و درمان فتق دیسک کمر خواهد شد. به دلیل رضایت بسیاری از بیماران پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در کنار روش‌های درمانی دیگر از جمله ماساژ درمانی و فیزیوتراپی، از روش اوزون درمانی بهره ببرید.

کلینیک prp دکتر ناصح یوسفی یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی غرب تهران است. شما بیماران گرامی با مراجعه به این کلینیک می‌توانید با اطمینان خاطر مراحل تزریق اوزون را زیر نظر بهترین توانبخشان کشور انجام دهید. برای دریافت نوبت و انجام مراحل تزریق اوزون کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دلایل بروز دیسک کمر خفیف

دیسک کمر خفیف به دلایل متعدد و براساس فعالیت های بیش از اندازه فرد به وجود می آید. در این شرایط از درمان‌های موثر از جمله اوزون درمانی می توان جلوی روند پیشرفت این عارضه را گرفت.

از دلایل بروز دیسک کمر خفیف می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. زمانی که در لایه بیرونی دیسک ترک جزئی ایجاد می‌شود، می‌تواند نشانه ابتلاء به دیسک کمر باشد. اما مهمترین علل بروز دیسک کمر موارد زیر هستند:

۱- بلند کردن اشیای سنگین به شکل نادرست: بلند کردن اشیا سنگین و جابجا کردن آنها می‌تواند باعث آسیب دیدن دیسک کمر شود.

۲- فشار عضلانی: از دیگر دلایل بروز دیسک کمر، فشار بیش از حد به ناحیه کمر است. به مرور زمان این فشار می‌تواند باعث آسیب دیدن دیسک‌ها شود.

 

 دلایل بروز دیسک کمر خفیف

 

۳- نشستن نامناسب بر روی صندلی نامناسب: نشستن روی صندلی غیر استاندارد می‌تواند باعث ابتلاء به دیسک کمر شود.

۴- افزایش سن: معمولاً با افزایش سن برخی از عضلات خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند و این موضوع شامل حال دیسک‌های کمر نیز می‌شود.

۵- رگ به رگ شدن کمر

۶- ترک خوردگی دیسک کمر

۷- چاقی و اضافه وزن

 

بیشتر بخوانید: دیسک کمر چیست؟

 

خلاصه مطالب

دیسک کمر خفیف معمولاً با افزایش سن و همچنین انجام فعالیت‌های شدید و پرفشار ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید در مراحل اولیه این عارضه را درمان کرده و از پیشرفته شدن آن جلوگیری کنید، باید در کنار اصلاح سبک زندگی و روش‌هایی مانند ماساژ درمانی از روش‌های درمانی بدون عارضه کمک بگیرید تا مهره‌های دیسک کمر به بهترین شکل‌ ترمیم و درمان شوند.

 

 

از روش‌های درمان دیسک کمر خفیف که در علم پزشکی حال حاضر دنیا بکار می‌رود و تدثیر چشمگیری در روند بهبود بیماران دارد، اوزون تراپی است. این روش معمولاً در درمان دیسک کمر بسیار توصیه می‌شود و افراد می‌توانند با چند جلسه تزریق اوزون علائم درمان را مشاهده کنند. یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی تهران، کلینیک دکتر ناصح یوسفی است. متخصصان ارتوپد و توانبخشی این کلینیک می‌توانند در زمان کوتاهی دیسک کمر را درمان کرده و روند پیشرفته شدن این عارضه را متوقف کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و دیسک کمر خفیف چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اگر دچار عارضه دیسک کمر هستید و می‌خواهید با کمترین عوارض برای درمان آن اقدام کنید، اوزون تراپی دیسک کمر یکی از بهترین روش‌هاست. اوزون درمانی در علم پزشکی به عنوان یکی از روش‌های درمانی مؤثر به کار می‌رود و تاکنون بیماران زیادی توانسته‌اند از طریق این روش به جای جراحی بهبود یابند.

با توجه به اینکه تزریق اوزون یکی از کارهای تخصصی است، بنابراین سعی کنید به متخصصین طب فيزيكي و توانبخشي مراجعه کنید که در این زمینه دانش کافی دارند، چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود، فرد با عارضه‌هایی مانند عفونت ستون فقرات مواجه خواهد شد. در ادامه این مقاله در ارتباط با مراحل اوزون تراپی کمر و مزایای آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با اوزون تراپی دیسک کمر

در علم پزشکی جدید روش‌های متعددی جایگزین جراحی دیسک کمر شده و افرادی که دچار کمردرد، فتق دیسک و نخاع، مشکلات ساختاری ستون فقرات هستند، می‌توانند از این روش‌ها برای بهبود عارضه دیسک کمر بهره ببرند.

یکی از بهترین روش‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شود، اوزون تراپی کمر است. گاز اوزون به عنوان یک روش مؤثر برای درمان دیسک کمر، از طریق پوست وارد بدن می‌شود و در نزدیکی ستون فقرات در ناحیه درد آزاد خواهد شد.

آشنایی با اوزون تراپی دیسک کمر

روش تزریق اوزون

یکی از رایج‌ترین روش‌ها تزریق گاز به شکل مستقیم به غضروف دیسک است. این روش باعث کاهش التهابات خواهد شد و برای بررسی وضعیت بیمار تیم متخصص از روش تصویربرداری برای مشاهده گاز زمان حرکت در محل قرارگیری سوزن بهره می‌برند.

مهم‌ترین هدف از انجام اوزون تراپی دیسک کمر، آزادسازی اکسیژن در داخل بدن در بین غضروف‌های دیسک است و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به جای عمل جراحی و پایان دادن به درد دیسک کمر مورد توجه قرار گرفته است.

مقالات بیشتر: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

در حال حاضر اوزون تراپی کمر به عنوان یکی از روش‌های جایگزین عمل جراحی در علم پزشکی شناخته می‌شود، چرا که این روش دارای مزایای زیادی بوده و نسبت به عمل جراحی دارای عوارض جانبی کمتری است. از مهمترین مزایای اوزون درمانی دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بیمار فقط به ۶ ساعت برای بستری شدن در بیمارستان در هنگام تزریق اوزون نیاز خواهد داشت.

۲- این روش باعث تغییر آناتومی ناحیه مورد نظر و همچنین دیسک‌های کمر نخواهد شد.

۳- روش اوزون درمانی کمر یکی از روش‌های بدون درد است.

۴- پس از درمان، بیمار هیچ نیازی به توانبخشی نخواهد داشت.

۵- سرعت بهبود بیمار بسیار سریع است و پس از ۴۸ ساعت می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

۶- اوزون درمانی درد کمر نسبت به دیگر روش‌ها عوارض جانبی کمتری دارد و محل تزریق بعد دچار عفونت نمی‌شود.

۷- هزینه اوزون درمانی نسبت به جراحی بسیار کمتر است.

۸- انجام اوزون تراپی دیسک، بدون درد و خونریزی است.

۹- در روش اوزون تراپی دیسک کمر نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست و عوارض ناشی از داروها نیز رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: تزریق پی آر پی زانو + مراحل تزریق

مراقبت‌ های پس از اوزون تراپی دیسک کمر

برای اینکه از اوزون درمانی دیسک بهترین نتیجه را بگیرید، پس از هر جلسه، باید حتماً مراقبت‌هایی را انجام دهید. چنانچه انجام اوزون تراپی دیسک کمر به روش فلوروسکوپی صورت گیرد، بیمار باید دو ساعت در بیمارستان تحت نظر باشد و استراحت کند.

1- پس از انجام مراحل تزریق اوزون، براساس دستور پزشک بیمار باید مکمل‌های ویتامینی و معدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

2- بیمار باید به مقدار کافی آب مصرف کند تا بدن وی هیدراته شود و سموم از بدن خارج شوند.

3- یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی کمر، گرفتن دوش آب ولرم است. این کار بسیار به بهبود دردها التهابات کمر کمک می کند.

4- بعد از هر جلسه فرد بیمار تا سه روز نباید رانندگی کند.

5- برای جلوگیری از عوارض اوزون تراپی کمر بیماری هیچ نوع جسم سنگینی نباید بلند کند.

6- پس از اوزون تراپی در کمردرد، افراد باید ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی آرام را برای بهبود مؤثر خود انجام دهند.

مراقبت‌ های پس از اوزون تراپی دیسک کمر

هزینه اوزون تراپی دیسک کمر

معمولاً هزینه اوزون درمانی دیسک کمر براساس تعداد جلساتی که فرد برای تزریق اوزون نیاز دارد، محاسبه می‌شود. پس از هر جلسه درمانی، میزان هزینه‌های بر اساس تجویز دکتر و دفعاتی که باید تزریق اوزون صورت گیرد، برآورد خواهد شد.

هنگامی که برای اوزون تراپی کمردرد اقدام می کنید، سعی کنید به کلینکی مراجعه کنید که دارای کادر مجرب و متخصص هستند تا در کنار هزینه‌هایی که برای جلسات اوزون درمانی می‌پردازید، علائم بهبودی را مشاهده کنید.

چنانچه شما بیماران عزیز بخواهید مراحل اوزون درمانی دیسک کمر را از طریق کلینیک دکتر ناصر یوسفی و خدمات پی آر پی غرب تهران انجام دهید، می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه اصلی تماس بگیرید.  دکتر ناصح یوسفی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

نکات اوزون تراپی دیسک کمر

۱- اوزون تراپی دیسک کمر یکی از روش‌های جایگزین روش‌های قدیمی درمان است.

۲- در حال حاضر مراکز اوزون درمانی دیسک کمر در غرب تهران از این روش برای بهبود بیماران استفاده می‌کنند.

۳- آن دسته از پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند، اوزون درمانی را به عنوان یک روش بسیار مؤثر تأیید  می کند. اغلب متخصصان این روش را برای درمان دیسک کمر پیشنهاد می‌کنند.

۳- زمانی که برای اوزون درمانی دیسک کمر اقدام می‌کنید، مهم‌ترین معیار و فاکتوری که باید به آن توجه نمایید، تخصص افراد است. چراکه اگر این کار توسط متخصصین انجام نشود، ممکن است فرد دچار عوارض بعدی از جمله عفونت ستون فقرات شود.

اگر شما بیماران گرامی می‌خواهید مراحل اوزون تراپی کمر درد را با اطمینان خاطر انجام دهید، می‌توانید به کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه اوزون تراپی دیسک کمر مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک با بررسی وضعیت بیمار از عوارض اوزون درمانی جلوگیری می‌کنند. پس از بررسی چنانچه هر کدام از بیماران دچار درد بعد از اوزون تراپی کمر باشند، با ارائه بهترین روش‌ها سعی در بهبود مؤثر بیمار خواهند داشت.

مقالات بیشتر: همه چیز در مورد اوزون تراپی کاربرد، عوارض و فواید

خلاصه مطالب

در حال حاضر روش‌های متعددی جایگزین جراحی دیسک کمر هستند که از جمله این درمان‌ها، می توان به اوزون تراپی دیسک کمر اشاره کرد. افرادی که دچار این عارضه هستند، می‌توانند از طریق این روش درمانی جدید به شکل موثری برای درمان خود اقدام کنند.

در کلینیک‌ های اوزون تراپی دیسک کمر در تهران، مراحل تزریق اوزون زیر نظر متخصصان انجام می‌شود. یکی از بهترین کلینیک‌های پزشکی در زمینه اوزون درمانی کمر، کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی است که در هر یک از مراحل درمان مراقبت‌های بعد از اوزون تراپی کمر را به بیماران ارائه می‌کنند. شما می‌توانید مراحل درمان خود را زیر نظر متخصصین توانبخشی این کلینیک با اطمینان خاطر انجام دهید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

علائم دیسک کمر خطرناک زمانی بروز پیدا می‌کند که دیسک‌های آسیب دیده بر روی ریشه‌های عصبی فشار وارد آورده و بیمار دچار فلج اندام‌ها می شود. در بیشتر موارد که فرد با فتق دیسک مواجه می‌شود، در اثر لغزش شدید دیسک‌ها آسیب جدی به ناحیه ریشه‌های عصبی وارد خواهد شد. لغزش دیسک‌ها می‌تواند تکانه‌های عصبی در قسمت کمر و پاها قطع کند.

در چنین شرایطی حتماً بیمار برای باید برای درمان بیماری دیسک کمر خطرناک اقدام کند. چرا که اگر درمان به موقع صورت نگیرد ممکن است ضایعات نخاعی شدیدی به کمر فرد وارد شود. زمانی که فرد علائم دیسک خطرناک را مشاهده می‌کند، باید به دنبال درمان باشد. یکی از بهترین روش‌های درمانی جدید، اوزون تراپی دیسک کمر است. اوزون تراپی باید در کلینیک‌های تزریق پی آر پی و زیر نظر متخصصان توانبخشی صورت می‌گیرد تا هیچ نوع عارض ای برای فرد ایجاد نشود.

آشنایی با علائم دیسک کمر خطرناک

افرادی که دچار عارضه دیسک کمر می‌شوند، اگر با دیدن نشانه‌های اولیه پیگیر بهبود و درمان خود باشند، قطعاً راحت‌تر می‌توانند از طریق روش‌هایی چون تزریق استروئیدها بیماری خود را کنترل کنند. اما چنانچه این عارضه در مراحل اولیه دیدن نشانه‌ها و علائم درمان نشود، تبدیل به دیسک کمر پیشرفته یا خطرناک خواهد شد. پس از آن درمان قطعاً سخت‌تر می‌شود و فرد باید روش‌های دیگری را برای درمان دیسک کمر خود پیگیری کند. اما مهم‌ترین علائم دیسک کمر خطرناک را می‌توان شامل فتق دیسک، برآمدگی، سایش و پارگی دیسک دانست که در هر کدام از این موارد دیسک کمر تبدیل به عارضه پیشرفته و خطرناک خواهد شد.

آشنایی با علائم دیسک کمر خطرناک 

برآمدگی سایش و پارگی دیسک کمر

زمانی که بافت دیسک بین مهره‌ای برآمده می‌شود، می‌تواند به طور کامل از مکان خود خارج شود که به آن برآمدگی دیسک بین مهره‌ای می‌گویند. علاوه بر این زمانی که بافت دیسک بین مهره برآمده می‌شود، فرد دچار فتق دیسک خواهد شد. برآمدگی یا فتق باعث درد شدید نمی‌شود و زمانی که مشکلات مربوط به دیسک‌های بین مهره‌ای بیشتر می‌شوند، بافت بیرون زده دیسک به ریشه‌های عصبی اطراف فشار وارد می‌آورند. در نتیجه درد بسیار ناخوشایندی برای بیمار رخ می‌دهد که آن را می‌توان جز علائم دیسک کمر خطرناک دانست. بعضی از نواحی ستون فقرات احتمال بیرون زدگی بیشتری نسبت به سایر نواحی دارند. مثلاً فتق دیسک در ستون فقرات کمری بیشتر از ستون فقرات گردن یا قفسه سینه است.

زمانی علائم دیسک کمر خطرناک بروز می‌کند که بیرون زدگی دیسک بین مهره‌ای همراه با التهاب و تورم باشد. در این صورت فشار مستقیم به دیسک بین مهره ای می تواند باعث فشار عصب ها نیز شود. در چنین شرایطی معمولاً هم در قسمت آسیب دیده ستون فقرات و هم در ناحیه‌ای که توسط عصب تحت فشار است، درد زیادی وجود دارد.

مقالات بیشتر: دیسک کمر چیست؟

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خطرناک

از مهم‌ترین نشانه‌ها و علائم دیسک کمر خطرناک بی‌حسی در باسن، از دست دادن کنترل روده و مثانه، ضعف در دو پا و درد شدید در ناحیه کمر است. تمامی این علائم نشان دهنده مشکلات نخاعی یا مشکل در ستون فقرات افراد هستند. در مجموع این علائم نشان دهنده سندرم دم اسب است که عدم درمان به موقع آن باعث زمینگیر شدن بیمار و در بسیاری از موارد باعث فلج وی خواهد شد.

تنش‌هایی مانند التهاب و فشار زیاد به ریشه‌های عصبی انتهای ستون فقرات، علائم دیسک کمر خطرناک را شدیدتر می‌کند. چنانچه از طریق روش‌های درمانی مؤثر پیگیر این علائم نباشید، منجر به فلج و همچنین سایر اختلالات دائمی خواهد شد.

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خطرناک 

 

در صورت مشاهده هرکدام از علائم دیسک کمر خطرناک لازم است که فرد مراحل درمان را طی کند. از روش‌های درمانی مؤثر اوزون تراپی است که به عنوان یکی از روش‌های طب جدید با استقبال روبرو شده است. در حال حاضر این روش توسط بسیاری از متخصصان توانبخشی توصیه می‌شود. این روش توسط بیماران زیادی انجام می‌شود تا آسیب‌های بیشتری به ستون فقرات و همچنین به ریشه‌های عصبی کمر وارد نشود.

مقالات بیشتر: کاهش درد زانو با پی آر پی

اگر می‌خواهید روش اوزون تراپی دیسک کمر را به عنوان یکی از روش‌های جایگزین عمل جراحی انجام دهید، توصیه ما این است که به متخصصین ارتوپد و توانبخشی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص کافی دارند. کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی متشکل از تیم متخصص توانبخشان کشور با بهره گیری از بهترین تکنیک‌ها هنگام تزریق اوزون می‌توانند به شکل موثری در درمان و کاهش التهابات دیسک کمر بیماران کمک کنند.

روش‌ های درمان علائم دیسک کمر خطرناک

دیسک کمر خطرناک شدیدترین حالت فتق دیسک است. در این حالت بین مهره‌ها فتق شدیدی ایجاد می شود و به این دلیل که عصب عبوری از کانال نخاعی تحت فشار قرار دارد، آسیب زیادی به ریشه‌های عصبی وارد می آید. در چنین شرایطی استراحت کردن بیمار باعث کاهش التهابات و تورم ناحیه آسیب دیده می‌شود. اما زمانی که فرد علائم دیسک کمر خطرناک را مشاهده می‌کند، حتماً باید از روش‌های درمانی مؤثر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟  

جراحی از روش‌های پر عارضه‌ای است که مد نظر بیماران نیست، چرا که بعد از جراحی، احتمال فلج شدن بیمار نیز وجود دارد. بنابراین اکثر پزشکان راه‌های درمانی دیگر را توصیه می‌کنند. یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر اوزون تراپی است. با تزریق اوزون به دیسک‌های بین مهره‌ای، تا حد زیادی می‌توان فشاری که به عصب نخاعی وارده را کاهش داد. اثرگذاری این روش به این دلیل است که تزریق اوزون باعث کوچک شدن بخش بیرون زده دیسک خواهد شد.

مزایای اوزون درمانی دیسک کمر

۱- یکی از مزایای اوزون تراپی دیسک کمر این است که ارتفاع و آناتومی طبیعی دیسک تغییر نمی‌کند.

۲- از آنجا که بسیار می‌تواند در درمان التهابات دیسک کمر فرد اثرگذار باشد، به عنوان یکی از روش‌های جایگزین در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳- روش اوزون تراپی دیسک‌ها را در بلند مدت بهبود خواهد داد و افراد می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از طریق این روش از سر بگیرند.

۴- مراحل اوزون تراپی کمردرد یا اوزون درمانی باید توسط متخصصان و توانبخشانی که با تکنیک‌های تزریق اوزون آشنایی دارند انجام شود. توجه داشته باشید اگر این کار توسط افراد غیرمتخصص صورت گیرد، موجب عفونت ستون فقرات خواهد شد. در نتیجه فرد ممکن است به آمبولی ریه نیز دچار شود.

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر 

خلاصه مطالب

دیسک کمر یکی از عارضه‌های جدی است که اگر به موقع برای درمان آن اقدام نکنید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. مهم‌ترین علائم دیسک کمر خطرناک زمانی بروز می‌کنید که فرد در پاها، ران‌ها و همچنین قسمت روده و مثانه خود دچار بی‌حسی می‌شود. در چنین شرایطی روش‌های مختلفی برای درمان علائم دیسک کمر خطرناک وجود دارد. یکی از موثرترین این روش‌ها اوزون تراپی دیسک کمر است که از سوی متخصصان توان بخشی و فیزیوتراپ‌ها بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

 

چنانچه شما بیماران گرامی با علائم دیسک کمر خطرناک مواجه هستید، برای جلوگیری از آسیب شدیدتر می‌توانید روش اوزون درمانی دیسک کمر را برای درمان و بهبود دیسک کمر خود انتخاب کنید. کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی از بهترین کلینیک‌های توانبخشی است که با داشتن کادر مجرب از فیزیوتراپ‌ها و توانبخشان کشور است می‌توانند با کمترین عارضه به درمان مؤثر شما عزیزان کمک کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی وعلائم دیسک کمر خطرناک چیست؟

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

دیسک کمر از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که طیف گسترده‌ای از بیماری‌های کمر از جمله برجسته شدن دیسک، از دست رفتن آب دیسک، بیرون زدگی و پاره شدن دیسک را در برمی‌گیرد. دلیل دیسک کمر دقیقاً مشخص نیست، اما مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد آن می‌شود انجام کارهای فیزیکی سنگین، بلند کردن اجسام بدون داشتن آمادگی بدنی لازم، عدم انجام ورزش‌ به صورت مداوم و همچنین ژنتیک است.

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان این عارضه، اوزون تراپی است. اوزون تراپی کمر باعث کاهش التهابات دیسک و همچنین در بسیاری از موارد موجب درمان آن خواهد شد. از آنجا که بسیاری در ارتباط با علائم دیسک کمر و نحوه درمان آن آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح دهیم داد.

راه های تشخص بیماری دیسک کمر

دیسک کمر وجود چند مهره در ستون فقرات است. دیسک‌های کمر در واقع بین مهره‌های کمری که از جنس استخوان هستند، قرار گرفته‌اند. عملکرد دیسک به شکلی است که زمانی به طرف جلو و عقب یا طرفین خم می‌شویم، بتوانیم به راحتی چرخش داشته باشیم. در این بیماری معمولاً یک درد شدید ناگهانی در کمر و پشت پای افراد ایجاد می‌شود و گاهی در یک طرف بدن و گاهی در دو طرف بدن احساس خواهد شد. درد دیسک کمر اغلب در ناحیه عصب سیاتیک ظاهر می‌شود و این درد از کمر به پایین بیمار را درگیر می‌کند و به داخل لگن و پشت ران و ساق پا نیز انتشار می‌یابد.

از دیگر راه‌هایی که می‌توانید به راحتی دیسک کمر را تشخیص دهید، زمانی است که به جلو و عقب خم می‌شوید، محدودیت حرکت ستون فقرات و ضعف عضلانی را در وجود خود احساس می‌کنید. چنانچه پارگی و در دیسک‌های کمر رخ داده باشد، از طریق ام آر آی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که میزان پارگی و محل بیرون زدگی دیسک به چه میزان است.

زمانی که دیسک کمر تشخیص داده می‌شود، بهترین راه استفاده از اوزون تراپی است. جراحی و راه‌های درمانی دیگر می‌توانند عوارض بسیاری داشته باشند. اما در روش اوزون تراپی کمر شما با کمترین میزان درد می‌توانید این عارضه خود را درمان کنید و در موارد حاد، این روش باعث کاهش التهابات خواهد شد.

مقالات بیشتر: کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

راه های تشخص بیماری دیسک کمر

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر چیست؟

افرادی که با بیماری دیسک کمر دست و پنجه نرم می‌کنند، معمولاً پس از دیدن یک سری علائم پیگیر درمان خود می‌شوند. مهمترین علائم این عارضه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

داشتن اختلال حرکتی از جمله ضعیف شدن عضله‌های اندام تحتانی

داشتن درد شدید در اندام‌های تحتانی که بیشتر در عصب سیاتیک رخ می‌دهد.

علائمی مانند گزگز، سوزش و خواب رفتن اندام‌ها به خصوص در اندام‌های تحتانی

بی‌اختیاری و عدم توانایی در ادرار که به عنوان سندروم دم اسب شناخته می‌شود.

بهترین روش درمان دیسک کمر

با وجود مواردی که اشاره شد، اگر بخواهیم به شایع‌ترین علامت دیسک کمر اشاره کنیم، درد عصب سیاتیک از مهمترین علائم هشدار دهنده است که در بیشتر بیماران دیده می‌شود. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند، تزریق اوزون است. در روش اوزون تراپی کمر میزان اکسیژن آزاد شده بسیار زیاد است. به این ترتیب غلظت اکسیژن در محل فتق زیاد می‌شود و باعث تسکین درد بیمار خواهد شد.

چنانچه قصد دارید برای درمان این بیماری از طریق روش اوزون تراپی اقدام کنید، می‌توانید با کلینیک دکتر یوسفی در تماس باشید. کادر متخصص این مجموعه که دارای بهترین متخصصان توانبخشی و طب پزشکی هستند، می‌توانند با روش درمانی اوزون تراپی به طور مؤثر به درمان شما کمک کنند.

بیشتر بدانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر چیست؟

بهترین روش درمان دیسک کمر

بیرون زدگی یا آسیب به دیسک کمر که در اثر حرکت‌های متناوب در انسان ایجاد می‌شود، در موارد حاد باعث از کار افتادگی افراد خواهد شد. بسیاری از بیماران نیز تجربه پارگی یا فتق دیسک را دارند.

فعالیت های بدنی افراد

همین امر محدودیت‌های بسیاری در فعالیت‌های بدنی افراد ایجاد خواهد کرد. از رایج ترین روش‌های درمان دیسک کمر عمل جراحی است، اما این گزینه همیشه به عنوان آخرین گزینه مد نظر بیماران خواهد بود، چرا که نگرانی‌هایی در مورد عوارض آن وجود دارد و در بیشتر موارد نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. به همین دلیل در علم پزشکی از روش جدید اوزون تراپی استفاده می‌شود. اوزون تراپی کمر یکی از کم خطرترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند از طریق آن برای کاهش درد یا رفع این بیماری اقدام کنند.

بخش بسیار مهم

کلینیک دکتر یوسفی یکی از بهترین کلینیک های اوزون تراپی کمر است و شما بیماران گرامی می‌توانید زیر نظر بهترین متخصصان توانبخشی این مرکز، روند درمان خود را طی کنید.

خلاصه مطالب

دیسک کمر عارضه‌ای است که در اثر فشار به عضلات کمر به وجود می‌آید. در مواردی نیز دیسک به دلیل آسیب دیدگی زیاد دچار پارگی و یا ترک خوردگی می‌شود و عوارض جانبی زیادی ایجاد خواهد کرد.

شایع‌ترین علائم این بیماری، ایجاد درد در عصب سیاتیک است که با احساس درد در اندام‌های تحتانی همراه است. اکثر بیماران برای کاهش التهابات خود، از داروهای خوراکی و استروئیدها استفاده می‌کنند  و معمولاً جراحی دیسک کمر آخرین گزینه درمان خواهد بود. اما اگر به دنبال درمان کامل این عارضه هستید، اوزون تراپی یکی از بهترین روش‌ها است. روش اوزون تراپی کمر با تزریق گاز اوزون مولکول‌های التهابی را کاهش می‌دهد و همین امر باعث تسکین درد بیمار می شود. برای درمان و بهبود علائم دیسک کمر به روش اوزون تراپی، می‌توانید به متخصصان طب توانبخشی کلینیک دکتر یوسفی مراجعه کنید. 

???? برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و  اوزون تراپی دکتر یوسفی ودیسک کمر چیست؟

 

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اوزون تراپی کمر یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر است. در این روش درمانی از طریق شدت دهی به جریان خون در مفاصل و ایجاد خاصیت ضد التهابی، بافت‌های آسیب دیده‌ ترمیم خواهند شد. هنگام تزریق، گاز اوزون از طریق پوست وارد بدن می‌شود و در نزدیکی ستون فقرات در جایی که درد وجود دارد آزاد خواهد شد.

اوزون درمانی دیسک کمر برای افرادی که دارای فتق دیسک نخاع یا دیگر مشکلات ساختاری ستون فقرات هستند، پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید از طریق مراکز پزشکی معتبر در تهران از این روش برای درمان دیسک کمر خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که مراقبت‌ های بعد از اوزون درمانی کمر بسیار اهمیت دارد تا از عوارض بعدی جلوگیری شود. از آنجا که بسیاری با مزایای اوزون تراپی کمر و عوارض احتمالی آن آشنا نیستند، در این مقاله توضیحات کاملی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

اوزون تراپی کمر چیست؟

???????? افرادی که دارای عارضه فتق دیسک نخاع هستند، از طریق تزریق اوزون به عنوان یکی از روش‌های درمانی جدید می‌توانند به بهترین شکل دردهای مربوط به دیسک کمر خود را بهبود دهند. برخی از افرادی که دچار عارضه دیسک کمر هستند، جراحی را به عنوان آخرین گزینه انتخاب می‌کنند، چرا که در برخی موارد نه تنها با جراحی درد کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است عوارض ناشی از آن مشکلات ساختاری ستون فقرات را برای افراد به وجود آورد.  از این رو اوزون تراپی دیسک کمر یکی از روش‌های درمان بدون جراحی باشد.

???????? بیمارانی که در ارتباط با هزینه اوزون تراپی کمر سؤال سول دارند، باید هزینه پرداختی را براساس تعداد دفعاتی که برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند در نظر بگیرند. اما فارغ از میزان هزینه اوزون تراپی، باید به انتخاب متخصصی که کار تزریق اوزون را انجام می‌دهد، توجه داشته باشید.  چنانچه اوزن درمانی دیسک کمر توسط افراد متخصص صورت بگیرد، بسیار می‌تواند در درمان بیماری شما مؤثر باشد.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد اوزون تراپی کاربرد، عوارض و فواید

 اوزون تراپی کمر چیست؟

هدف از اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

???????? دردهای قسمت ستون فقرات بالاخص کمر مشکلاتی عدیده‌ای را در ستون فقرات ایجاد می‌کند که با روش‌هایی از جمله تزریقات موضعی، فیزیوتراپی و همچنین داروهای خوراکی قابل کنترل است و افرادی که دچار مشکل حاد شده باشند، می‌توانند جراحی را به عنوان آخرین گزینه خود انتخاب کنند، اما نتیجه جراحی همیشه مناسب نیست. همین امر باعث می‌شود بسیاری دنبال یک راه حل مناسب برای درمان بهتر دیسک کمر خود باشند.

???????? افراد بالای ۶۵ سال معمولاً به مرور زمان دچار مشکلات ستون فقرات می‌شوند و همین باعث محدود شدن فعالیت‌های بدنی آنها خواهد شد. در چنین حالتی استخوان‌های ستون فقرات و دیسک‌های غضروفی بین مهره‌های ستون فقرات، عصب‌های نخاعی قرار می‌گیرد.

اوزون درمانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود دیسک کمر و کاهش التهاب‌ها است. در واقع اولین هدفی که در اوزون تراپی دیسک کمر در نظر گرفته می‌شود، کاهش درد التهابات و جلوگیری از پیشرفت بیماری خواهد بود. توجه داشته باشید که تزریق اوزون تراپی برای افرادی که دارای تنگی نخاع یا فتق دیسک هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هنگام تزریق اوزون، باید سایر مکمل‌ها از جمله تزریق استروئیدها یا بیهوشی به بیمار تجویز شود تا درد کمر کاهش یابد.

هدف از اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

دوران نقاهت پس از اوزون تراپی دیسک کمر

???????? یکی از مواردی که بیماران باید توجه داشته باشند، مراقبت‌ های بعد از اوزون تراپی کمر است. افراد در هر مرحله از تزریق اوزون، به مدت یک هفته دوران نقاهت دارند و پس از آن می‌توانند در کنار فیزیوتراپی، فعالیت‌های روزانه خود را بدون هیچ محدودیتی انجام دهند. برخی از بیماران نیز از درد بعد از اوزون تراپی کمر شکایت دارند که این امر احتمال دارد به دلیل تزریق توسط افراد غیرمتخصص باشد.

???????? کادر پزشکی کلیینک دکتر یوسفی پس از انجام مراحل اوزون درمانی دیسک کمر، تمام مراقبت هایی که پس از انجام هر تزریق باید انجام شود را در اختیار بیماران قرار داده و روند بهبود مراجعین را به طور کامل بررسی خواهند کرد تا دوران نقاهت پس از تزریق را بدون هیچ نوع عارضه ای پشت سر بگذارند. 

دکتر ناصح یوسفی

آشنایی با مراحل اوزون درمانی کمر درد

????????  تزریق اوزون یکی از فرایندهای پزشکی است که از طریق تزریق گاز اکسیژن o3 صورت می‌گیرد. در این روش از گازی که برای درمان پزشکی پایدارتر است، استفاده می‌شود. تزریق گاز اوزان باعث فعال کردن مجموعه‌ای از آنزیم‌ها می‌شود که نقش بسیار موثری در فعالیت پروکسیدها و رادیکال‌های آزاد دارند. 

???????? همین امر باعث بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای برطرف شدن علائم دیسک کمر بسیار مناسب است. این تزریق معمولاً با استفاده از داروهای ضد تشویش در داخل رگ‌ها انجام خواهد شد.

عوارض اوزون تراپی کمر

???????? در کنار مزایای اوزون تراپی کمر افراد باید در ارتباط با درد پس از آن و همچنین عوارض اوزون درمانی دیسک کمر آشنایی داشته باشند. تزریق اوزون در ناحیه کمر در بسیاری از موارد بی‌خطر است، اما همیشه افرادی هستند که در ارتباط با عوارض اوزون تراپی کمر سؤال دارند.

???????? یکی از مهمترین مواردی که باعث افزایش نگرانی می‌شودف عوارض جانبی و همچنین ناهماهنگی در مورد تکنیک‌های تزریق اوزون است. اگر این کار توسط متخصص ارتوپد انجام نشود، ممکن است عوارضی چون عفونت ستون فقرات یا همچنین عوارض جانبی از جمله آسیب قلبی و آمبولی ریوی برای فرد داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً به بهترین متخصص این حوزه مراجعه کنید.

???????? چنانچه شما عزیزان به دنبال بهترین مرکز اوزون درمانی دیسک کمر در تهران هستید، کلینیک پزشکی پی ‌آر ‌پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز است و می‌توانید مراحل تزریق اوزون را بدون هیچ عارضه خطرناکی از طریق تیم متخصص این مجموعه انجام دهید.

مقالات بیشتر: درمان زانو درد با پی آر پی

عوارض اوزون تراپی کمر

مزایای اوزون تراپی کمر

???????? اوزون درمانی در کمر درد یکی از بهترین روش‌های پزشکی برای کاهش التهابات دیسک کمر است و در برخی از مواقع به درمان دیسک بیماران کمک خواهد کرد. در مجموع اوزان درمانی دیسک مزایای زیر را به همراه دارد:

۱- یک روش درمانی بدون درد است.

۲- از بهترین روش درمانی غیرتهاجمی است.

۳- هزینه این روش بسیار پایین‌تر از جراحی است.

۴- این روش بدون نیاز به بستری است.

۵- زمان تزریق اوزون در روند درمان کمتر است.

بیشتر بخوانید: تزریق پی آر پی زانو + مراحل تزریق

مزایای اوزون تراپی کمر

خلاصه مطالب

اوزون تراپی کمر یکی از روش‌های جایگزین جراحی دیسک می‌باشد چنانچه افرادی که مایلند از این روش درمانی استفاده کنند، باید به مراقبت های پس از هر تزریق توجه داشته باشند و مهم‌تر از هر چیز به تیم متخصص مراجعه نمایند، چرا که اگر مراحل تزریق اوزون از طریق افراد متخصص صورت نگیرد ممکن است عوارض جانبی از جمله عفونت ستون فقرات برای افراد داشته باشد.

???? برای دانلود pdf مقاله اوزون تراپی کمر چگونه است؟  کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و  اوزون تراپی کمر چگونه است؟

 

کلینیک پزشکی دکتر یوسفی یکی از بهترین کلینیک‌ها با داشتن بهترین متخصصان توانبخشی کشور است که می‌توانید بدون هیچ نگرانی مراحل تزریق اوزون را توسط این افراد انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در این مرکز درمانی از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در ارتباط باشید.

 

 



:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اگر مایل هستید کاهش درد زانو را تجربه کنید و به دنبال جایگزینی برای تزریق استروئید یا تعویض مفصل هستید، درمان های ترمیمی کم تهاجمی می توانند به بازگرداندن تعادل به زندگی شما کمک کنند. اگر به دنبال کاهش درد زانو خود هستید و از روش های قدیمی نتیجه نگرفته اید باید به سراغ تزریق prp بروید. prp یک گزینه درمانی نوآورانه است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کاهش درد زانو با تزریق prp

درد زانو که در نتیجه آرتریت یا آسیب قدیمی شروع می شود، بیماری ای است که با افزایش سن ایجاد می شود. غضروفی که بین مفاصل قرار دارد به آرامی از بین می رود و باعث می شود استخوان ها روی یکدیگر ساییده شوند. این یک بیماری دردناک است، اما درمان هایی وجود دارد که می تواند کمک کند. پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت، درمانی امیدوارکننده است که در پی آر پی ایران ارائه می شود.

تزریق prp برای ترمیم بافت های آسیب دیده و کاهش درد زانو انجام می شود. تیم ما پلاسمای غنی از پلاکت را مستقیماً به غضروف زانو تزریق می کند تا بدن را برای بازسازی بافت تحریک کند. بسیاری از بیماران مدت کوتاهی بعد از تزریق پی آر پی کاهش درد زانو را گزارش می دهند. 

 

کاهش درد زانو 

 

همه چیز در مورد پی آر پی

خون شما دارای سه جزء اصلی است: گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها. پلاکت ها مسئول لخته شدن خون و بهبود زخم هستند. آنها حاوی سیتوکین های شفابخش و فاکتور رشد هستند که رشد بافت جدید را تسریع می کنند. PRP حاوی غلظت بالایی از پلاکت است. برای ایجاد prp، نمونه خونی از بازوی شما می گیریم. این نمونه سپس در یک سانتریفیوژ با سرعت بالا چرخانده می شود تا سطح پلاکت ها متمرکز شود. سپس PRP حاصل را به نواحی درد یا آسیب تزریق می‌کنیم تا بهبودی سریع‌ تر انجام شود. بدن شما به طور طبیعی پلاکت ها را به محل آسیب می فرستد. PRP تعداد پلاکت‌ ها را در این ناحیه افزایش می‌دهد تا بهبودی و کاهش درد زانو سریع‌ تر و مؤثر تر اتفاق بیفتد.

دکتر ناصح یوسفی

چگونگی بهبودی با prp

پلاکت ها می توانند زخم ها و بریدگی ها را درمان کنند. علاوه بر این خاصیت، قدرت شفابخشی بالایی نیز دارند. پلاکت ها به آزادسازی فاکتورهای رشد و سیتوکین هایی که زخم ها را التیام می بخشند، کمک می کنند. به علاوه، پلاکت‌ها این قدرت را دارند که سلول‌های سالم را به سمت آسیب بفرستند و رشد مجدد سلول‌های سالم را تحریک کنند. پی آر پی هنگامی که به شکل متمرکز تزریق می شود، قدرت های شفابخش را برای التیام آسیب هایی که بدن با آنها مبارزه می کند، تحریک می نماید. تزریق پی آر پی زانو، گردش خون بیشتری را در نواحی آسیب دیده ایجاد می کند. این کار بافت آسیب دیده شما را با مواد مغذی و اکسیژن پر می کند تا روند بهبودی بیشتر شود و کاهش درد زانو میسر شود.

 

بیشتر بدانید: مدت زمان بهبودی بعد از تزریق prp چقدر است؟

قدرت های درمانی پی آر پی برای کاهش درد زانو

فاکتورهای رشد موجود در PRP باعث تشکیل رگ های خونی جدید می شود که گردش خون را در بافت آسیب دیده بیمار افزایش می دهند. پی آر پی سلول های بنیادی را به محل آسیب دیده جذب می کند. سلول های بنیادی سلول‌های خاصی هستند که می‌توانند به هر نوع سلولی که برای ارتقای بهبودی و عملکرد مطلوب لازم است، تبدیل شوند. با درمان PRP، بدن شما تولید کلاژن را نیز افزایش می دهد. کلاژن پروتئین اصلی بافت است که قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

اقداماتی مثل، ترویج تکثیر سلولی، کاهش درد زانو و بازسازی بافت، به اتفاق هم بهبودی را تسریع می‌کنند. التهاب ممکن است یک پاسخ طبیعی به آسیب باشد، اما زمانی که مزمن شود، می تواند مانع از بهبودی شود. پی آر پی به مقابله با التهاب کمک می کند و فضایی را برای بدن شما ایجاد می کند تا خود را ترمیم کند. مطالعات محققین نشان داده است که PRP یک محیط متعادل و بهینه برای بهبودی ایجاد می کند. تزریق PRP باعث می شود که بدن شما بهتر بتواند ترمیم بافت را ارتقا دهد.

 

درد زانو با تزریق prp ایران 

 

موارد منع انجام تزریق پی آر پی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است برای بیماران آرتروز که:

  • وضعیت سلامتی کافی ندارند و می تواند با تزریق بدتر شود، مانند عفونت فعال، بیماری متاستاتیک، یا بیماری های پوستی خاص
  • اختلالات خونی و خونریزی خاصی دارند
  • تحت درمان ضد انعقاد هستند (و نمی توانند به طور موقت درمان را تعلیق کنند)
  • کم خونی دارند
  • باردارند 

علاوه بر این بیمارانی که به محصولات لبنی حساسیت دارند و برای کاهش درد زانو به تزریق پی آر پی روی آورده اند باید به پزشک خود در مورد حساسیت خود اطلاع دهند. اگر پلاسمای غنی از پلاکت با ماده افزودنی به نام ترومبین گاوی که از گاو گرفته می شود، ترکیب شود، این بیماران ممکن است واکنش آلرژیک را تجربه کنند.

تزریق پی آر پی انجام دهیم یا ندهیم؟

ابتدا درمان‌های متعارف آسیب‌دیدگی مانند تزریق استروئید و مسکن‌ها را امتحان کنید. اگر اینها در کمک به کاهش درد زانو و رفع اختلال عملکرد شما موفق نبودند، PRP ممکن است قدم بعدی شما باشد. 

تعداد دقیق درمان های PRP که نیاز دارید به ناحیه تحت درمان و میزان آسیب شما بستگی دارد. اگر فقط می خواهید عملکرد روزمره خود را بازیابی کنید و همچنین اگر فردی فعال هستید که به دنبال بازگشت به ورزش مورد علاقه خود هستید، درمان های PRP مناسب هستند.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

کاهش درد زانو با روش های مختلفی مورد درمان قرار می گیرد که تزریق پی آر پی یک از این روش ها است. مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها تزریق پی آر پی زانو را باید با دقت کافی انجام دهند. زمانی که فرد بیمار تصمیم به انجام تزریق prp زانو می گیرد باید به خوبی تحقیق کند و مراکز پی آر پی ایران را به خوبی مورد بررسی قرار داده تا بعد از عمل دچار مشکل نشوند.

مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز پی آر پی غرب تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت prp ایران یا سایت پی آر پی دکتر یوسفی از نحوه عملکرد ما مطلع شوید. نظرات مردم در مورد  تزریق پی آر پی زانو همراه با فیلم تزریق پی آر پی زانو در سایت ما موجود است. نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی زانو در فیلم تزریق پی آر پی زانو بیانگر نحوه عملکرد مرکز پی آر پی دکتر یوسفی است.

 

برای دانلود مقاله کاهش درد زانو با تزریق prp روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و کاهش درد زانو با تزریق prp

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است که در چند سال اخیر به یک درمان اصلی تبدیل شده است. زمان بهبودی تزریق prp چگونه است؟ تزریق prp چه تفاوتی با تزریق استروئید یا جراحی دارد و چه معنایی برای بهبودی دارد؟ برای پاسخ به این سوال ها ادامه مقاله را دنبال کنید.

مدت زمان بهبودی بعد از تزریق پی آر پی

مدت زمان بهبودی تزریق PRP نسبتاً سریع است و معمولاً چند روز درد دارد و سپس با گذشت زمان بهبود می یابد. بعد از تزریق مفاصل برای درمان آرتریت، انتظار کمی درد و تورم احتمالی برای 3-7 روز را داشته باشید. سپس معمولاً طی چند هفته بهبود تدریجی ایجاد می شود.

برای درمان تاندون ها، درد ممکن است بیشتر طول بکشد و تا 3 تا 4 ماه ادامه داشته باشد. برای رباط ها، ممکن است یک دوره 1-2 هفته ای وجود داشته باشد که در آن رباط های شل متورم می شوند و به این ترتیب ثبات بهتری در این مدت ایجاد می شود، اما پس از آن تورم اولیه برطرف می شود و درد و بی ثباتی دوباره عود می کند.

 

زمان یهبودی تزریق prp 

تزریق prp چه تفاوتی با تزریق استروئید دارد؟

دکتر های معالج تزریق prp را به جای تزریق موارد دیگر که تورم را در کوتاه مدت کاهش می دهد و از بهبودی جلوگیری می کند، انتخاب می کنند. این به این دلیل است که پلاکت های موجود در PRP دارای فاکتورهای رشد شفابخش هستند که ممکن است به ترمیم بافت آسیب دیده کمک کند. همه اینها چه تفاوتی با استروئید و جراحی دارد؟

اما PRP یک روند بهبودی اولیه دارد، سپس در عرض 3-7 روز از بین می رود و سپس بیمار به تدریج بهتر از روزهای اولیه می شود. در مورد استروئیدها برعکس است، با این که بیمار سریعتر احساس بهتری می کند، اما بعد از چند هفته اثرات آن از بین می رود و درد عود می کند. 

دکتر ناصح یوسفی

بعد از تزریق PRP زانو چه کارهایی را نمی توان انجام داد؟

بخش بزرگی از درک زمان بهبودی تزریق PRP، دانستن محدودیت‌های فعالیتی است که از شما انتظار می‌رود. خبر خوب این است که برای اکثر مواردی که از PRP استفاده می شود، معمولاً نیازی به انجام کار خاصی ندارید. بعد از تزریق PRP اگر در ناحیه تزریق درد داشتید فعالیت های خود را کم کنید. اگر درد نداشتید فعالیت خود را ادامه دهید ولی با کمی مراقبت تا دوباره آسیب نبینید.

 

بیشتر بدانید: پی آر پی زانو در غرب تهران

انواع تزریق prp

انواع تزریق پی آر پی به شرح زیر است:

پی آر پی قرمز:

در پی آر پی قرمز مقدار بیشتری از گلبول های قرمز و سفید نسبت به روش های دیگر وجود دارد. به همین دلیل در پی آر پی قرمز درد و التهاب نیز بیشتر می شود.

پی آر پی کهربایی:

پی آر پی کهربایی روشی است که در آن سلول های کمتری تزریق می شود. به دلیل کمتر تزریق شدن سلول ها در روش پی آر پی کهربایی درد نیز کاهش پیدا می کند.

<yoastmark class=

میزان موفقیت تزریق PRP چقدر است؟

میزان موفقیت تزریق prp در مورد بیماریهای زانو متفاوت بوده است. در قسمت بعدی میزان موفقیت تزریق پی آر پی برای هر بیماری آورده شده است:

آرتریت خفیف تا متوسط زانو:

نزدیک 80 در صد از بیماران نتایج خوبی را برای 1-2 سال ابتدایی گزارش می دهند. موفقیت کمتری برای دوره‌های کوتاه‌تر (معمولاً چند ماه) برای آرتریت متوسط تا شدید زانو وجود دارد.

پارگی جزئی تاندون و رباط:

در بیماری پارگی جزئی تاندون و رباط نیز میزان موفقیت تزریق prp درصد بالایی عنوان شده است. البته در درمان این بیماری ممکن است به بیشتر از یک تزریق نیاز باشد. در مورد پارگی های شدیدتر ممکن است تزریق پی آر پی موثر نباشد.

بعد از تزریق پی آر پی چه اتفاقی می افتد؟

تا چند روز اول ممکن است در ناحیه تزریق کمی درد و حساسیت داشته باشید. این درد و مقداری تورم می تواند سه تا هفت روز طول بکشد و سپس حرکت و راحتی در مفصل به تدریج طی دو هفته افزایش می یابد. اگر تاندون یا رباط  تحت درمان با PRP دارید، ممکن است احساس درد در شما بیشتر از 7 تا 10 روز طول بکشد. در طی دو تا شش هفته آینده، بدن شما به بهبود خود ادامه می دهد.

بعد از درمان PRP لازم نیست کار خاصی انجام دهید، اما باید به بدن خود بیشتر توجه کنید. اگر یک فعالیت یا ورزش باعث درد شد، آن را سبک کنید تا زمانی که بتوانید دوباره آن فعالیت را بدون درد انجام دهید. بدن شما بافت جدید را در شش هفته تا شش ماه آینده سازماندهی می کند. این زمانی است که نواحی تحت درمان قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و بدون درد می‌شوند.

بیمار چه زمانی اثرات تزریق پی آر پی را احساس می کند؟

برجسته ترین اثرات ممکن است تا سه یا چهار ماه طول بکشد تا ظاهر شود. در این مدت متوجه پیشرفت های تدریجی خواهید شد. زمانی که شما آسیب شدیدی داشته اید، بهبودی پس از تزریق پی آر پی ممکن است طولانی تر شود. اگر چندین ناحیه بافت نرم تحت درمان داشته باشید، می تواند زمان بهبودی را بیشتر کند. اگر از پی آر پی برای کمک به بهبودی پس از جراحی استفاده کنیم، سریعتر از زمانی که تزریق پی آر پی انجام ندادید بهبود خواهید یافت. اغلب مواقع ما PRP را با سایر روش‌های درمانی مانند بریس‌بندی و فیزیوتراپی بعد از عمل ترکیب می‌کنیم. این رویکرد چند وجهی به شما کمک می کند تا سریعتر روند بهبودی را طی کنید. 

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

زمانی که بیمار تزریق پی آر پی را در یکی از مراکز پی آر پی ایران انجام می دهد باید بداند که بعد از تزریق نباید به بدن خود بی توجهی کند و باید فعالیت های خود را تا حدودی کم کند تا اثرات تزریق به خوبی صورت پذیرد. مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها بعد از تزریق prp به بیمار توصیه می کنند که از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کند. نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی زانو نشان می دهد که این روش درمانی مناسب و موثر است. کسانی که تصمیم به تزریق پی آر پی گرفتند می توانند با مراجعه به سایت پی آر پی ایران فیلم تزریق پی آر پی را مشاهده کنند. همچنین می توانند نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی را در فیلم تزریق پی آر پی ملاحظه کنند و بعد تصمیم خود را نهایی کنند. 

 

برای دانلود مقاله مدت زمان بهبودی بعد از تزریق prp چقدر است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و مدت زمان بهبودی بعد از تزریق prp چقدر است؟

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

پی آر پی زانو یک روش درمانی نوین محسوب می شود. این روش درمانی در تهران نیز انجام می شود و در نقاط مختلف تهران مراکز تزریق پی آر پی زانو وجود دارد. اشخاصی که قصد درمان درد زانو را دارند می توانند با مراجعه به مراکز تزریق پی آر پی زانو در تهران این عمل را انجام دهند. 

پی آر پی زانو 

پلاسمای غنی از پلاکت  نوعی داروی احیا کننده است که فاکتورهای رشد طبیعی موجود در سلول های خونی ما را مهار و تقویت می کند تا به بهبود بافت آسیب دیده کمک کند. پلاسما قسمتی از خون می باشد که از آب و پروتئین تشکیل شده است. پلاسما محیطی را برای گردش گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها در بدن فراهم می کند. پلاکت ها سلول‌های خونی هستند که باعث لخته شدن خون و همچنین سایر عملکردهای لازم رشد و بهبودی می‌شوند.

پی آر پی از خون خود فرد تولید می شود. PRP یک نوع سلول خونی (پلاکت ها) است که برای لخته شدن خون حیاتی است. پی آر پی بعد از تزریق باعث تسریع بهبودی تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل آسیب دیده می شود. یک مزیت کلیدی تزریق پی آر پی این است که می تواند نیاز به مواد افیونی یا حتی داروهای ضد التهابی را کاهش دهد. در واقع، استفاده از داروهای ضد التهاب معمولاً باید در زمان درمان PRP متوقف شود.

 

پی آر پی زانو 

 

تزریق پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی زانو  با گرفتن یک تا چند لوله از خون شما شروع می شود. سپس آن را در یک سانتریفیوژ قرار می دهند تا خون را به اجزای مختلف تجزیه کند: گلبول‌های قرمز و سفید، پلاسما، پلاکت‌ها و غیره. پلاکت ها سپس در یک ظرف آزمایشگاهی با مایع پلاسمای خون مخلوط میکنند و مستقیماً به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود و به صورت زیر عمل می کنند:

عملکرد پی آر پی بعد از تزریق:

فعال شدن پلاکت ها در پلاسمای غنی از پلاکت، فاکتورهای رشد را آزاد می کند که باعث تحریک و افزایش تعداد سلول های ترمیمی تولید شده در بدن شما می شود. این به طور قابل توجهی روند بهبود طبیعی بدن را افزایش می دهد.

دکتر ناصح یوسفی

تزریق پی آر پی زانو چه آسیب هایی را درمان می کند؟

تزریق پی آر پی زانو در درجه اول برای آسیب های بافت نرم، مانند پارگی روتاتور کاف جزئی و تاندون آشیل استفاده می شود. در مطالعات نشان داده شده است که این دارو عملکرد را بهتر می کند و درد را در افرادی که تاندونیت یا بیماری های تاندونی مزمن مانند آرنج تنیس بازان یا آرنج گلف باز دارند، کاهش می دهد.

همچنین می توان از آن برای درمان آسیب های رباط ها و عضلات استفاده کرد. به عنوان مثال، بهبود بازسازی عضلانی در آسیب های عضلانی گاستروکنمیوس (گوساله) نشان داده شده است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تزریق PRP نسبت به تزریق اسید هیالورونیک برای استئوآرتریت زانو، به‌ویژه از نظر مدت زمان اثر مثبت آن، برتری دارد. تحقیقات نشان می دهد که  تزریق PRP همراه با تزریق اسید هیالورونیک موثرتر از هر دو تزریق به صورت جداگانه است.

 

بیشتر بدانید: هزینه درمان پی آر پی زانو

 

عوارض جانبی تزریق پی آر پی

عوارض جانبی تزریق پی آر پی زانو بسیار محدود است زیرا تزریق ها از خون خود به دست می آید. بنابراین بدن بیمار پی آر پی را پس نمی زند یا واکنش منفی به آن نشان نمی دهد. خطر عفونت مانند هر تزریق دیگری وجود دارد. در غیر این صورت، به غیر از غیرقابل پیش بینی بودن میزان موثر بودن درمان برای یک بیمار خاص، هیچ خطر قابل توجهی وجود ندارد.

 

 

تزریق PRP زانو برای درمان آسیب های ورزشی

تزریق prp  از دیرباز به عنوان درمان حمایتی در درمان پارگی تاندون و تاندونیت پیشنهاد شده است. prp زانو جایگزین بسیار امن تری برای کورتیزون هستند. موادی که در محل تزریق ترشح می‌شوند باعث عروقی شدن محل آسیب می‌شوند، عملی که مستقیماً خون و مواد مغذی را به بافت می رسانند. در آسیب های مزمن تاندون، ممکن است چندین تزریق PRP برای بهبود تاندونیت مورد نیاز باشد. ورزشکارهای حرفه ای از گذشته با درمان پی آر پی آشنا هستند.

مزایای تزریق prp زانو

یک مزیت تزریق پی آر پی زانو این است که این مایع خاص حاوی پروتئین هایی است که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کنند که در درمان علائم دردناک مرتبط با آرتریت کمک می کند. پی آر پی بهتر از سایر درمان های تزریقی، مانند تزریق کورتیزون، سلول های بنیادی، یا تزریق ژل عمل می کند.

مزیت دیگر این است که این درمان یک فرآیند تک مرحله ای است که در یک محیط کلینیک ارائه می شود و تنها حدود 30 دقیقه طول می کشد. همچنین پی آر پی زانو بسیار ایمن است زیرا تنها چیزی که به مفصل بیمار تزریق می شود پلاسمای غنی از پلاکت است که از خون خود بیمار گرفته شده است. بیمارانی که از دیگر روش های درمانی مانند تزریق کورتیزان ها و سایر موارد استفاده می کنند ممکن است بدن بیمار به این تزریق ها واکنش منفی نشان دهد. تزریق پی آر پی زانو از خون خود بیمار استفاده می کند. به همین دلیل احتمال بروز حساسیت کاهش می یابد.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

پی آر پی زانو در غرب تهران توسط یکی از بهترین کلینیک های این منطقه به نام پی آر پی دکتر یوسفی انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی ایران نوبت بگیرید و برای مشاوره و معالجه به کلینیک ما تشریف بیاورید. پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز پی آر پی ایران است. شما می توانید داخل سایت پی آر پی ایران نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در مرکز پی آر پی دکتر یوسفی را مطالعه کنید. 

برای دانلود مقاله پی آر پی زانو در غرب تهران روی لینک کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و پی آر پی زانو در غرب تهران

 

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()